hej
jeg har en E 220t CDI automatic fra 98 den har nu kørt 860 km og er begyndt at hyle fra 2,3,4 gear, men skifter fint ,er det nemt bare at skifte lejer, eller kender nogen nogle der gør det billigt , jeg kan nemt selv afmontere gearkassen.
har envidere et problem med orange ASR / BAS og ABS lamper der lyser når bilen over længere tid kører over 120 kmt, når tænding har været fra og bilen har kørt 10 m ligeud slukker de, E hessels computer og værksted kan ikk finde fejlen, men snakkede om dæktryk, fartpiloten falder ikk ud når den gør det
mvh kristian
slidt gear i 210
Re: slidt gear i 210
Lyder som en godt slidt planetgear. Gearkassen er sikkert fyldt med spåner. Den skal skilles ad og kontrolleres.
Ang. abs, dennes skal sikkert udlæses når fejlen er der uden at slå tænding fra!
Ang. abs, dennes skal sikkert udlæses når fejlen er der uden at slå tænding fra!
Re: slidt gear i 210
jeg fik skiftet olie og filter, på gearkassen, der var ingen tydelige spåner.
planetear, hvis det er det betyder det så en renoveret gearkasse eller er det bare vupti , stumper for et par tusinde, og den kører igen
planetear, hvis det er det betyder det så en renoveret gearkasse eller er det bare vupti , stumper for et par tusinde, og den kører igen
Re: slidt gear i 210
MHT bas, ABS, ABC lamperne, så havde jeg samme problem.
Det skyldtes, at disse sættes ud af funktion, hvis batteriet lader mindre end 10Volt, så prøv at få det tjekket.
Bare en idé herfra.
Det skyldtes, at disse sættes ud af funktion, hvis batteriet lader mindre end 10Volt, så prøv at få det tjekket.
Bare en idé herfra.
FF