Sugestuds/sugeslange i tank defekt??

Alt vedrørende teknik
Besvar
Eva
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. mar 2009, 21:17

Sugestuds/sugeslange i tank defekt??

Indlæg af Eva »

Første gang min gamle MB 300 D aut./124 kørte "tom for dieselolie" viste tankmåleren sådan næsten kvart fuld og måleren og indikatorlampe til reservetank har ellers altid virket upåklageligt.

Nå, problemet blev bortforklaret af min mand, som mente at det var fordi "måleren havde hængt, grundet noget skidt i tanken"..eller at "ting går jo i stykker"....

Siden har jeg så brugt at holde nogenlunde styr på dieselstanden ved at bruge triptælleren fordi jeg ikke stolede helt på tankmåleren.......men det var slet ikke målerens skyld, for motoren gik bare ud igen i dag fordi der ikke kom diesel om til motoren
Samme som sidst, bortset fra, at måleren denne gang viste lidt mere end kvart fuld, og der efter mine beregninger skulle være 18-20 liter tilbage på tanken.
Nå, men dieselolie blev hældt på (helt fyldt op) og bilen startede med det samme.

Der kunne dog kun fyldes 50 liter på tanken, så ud fra oplysningerne i instruktionsbogen om tankkapacitet må der, som jeg også regnede med, have resteret 20 liter.

Hvad er der sket deromme i tanken siden de sidste 20 liter ikke kan bruges.

Kan "sugedimsen" flytte sig?

Synes ikke jeg orker at skulle til at skille skidtet ad og i hvert fald ikke før der kommer et bud på hvad der er galt og om det måske kan klares uden reservedele...(noget bare gået løs el.lign)
Mvh Eva
bjarne
Indlæg: 64
Tilmeldt: 31. maj 2009, 16:58
Geografisk sted: Søby, Ærø

Re: Sugestuds/sugeslange i tank defekt??

Indlæg af bjarne »

Hej Eva !
Jeg indrømmer straks: Jeg har ikke set ned i tanken på en 124(har 1 af slagsen og har haft flere).

Ja, det er sugerøret der er for kort evt. revnet på det nederste stykke. Jeg kan forestille mig, at hvis røret slutter med et stykke plastslange, kan det være årsagen, hvis det er blevet stift efterhånden.

Der sikkert andre her i dette forum, der har mere erfaring. Men et er sikkert. Problemet ligger i omtalte del.

Venlig hilsen
Bjarne
Besvar