alfaromeo skrev:Hej alle.
Da jeg står og skal have min første mercedes ønsker jeg lidt gode råd til hvad jeg skal vælge.
vi kører ca 15000 km om året og skal trække campingvogn på 1500kg nogle gange samt om sommeren.
men jeg kan ikke finde ud af om en 220 cdi er nok eller om jeg skal have en 270 eller 320.
jeg har også hørt at det koster 11000 at forsikre en 320 cdi, det lyder dyrt synes jeg og jeg er elitebillist..hvad giver i andre.
håber på svar hilsen Peter H

Hej
har en w210 e220 Avantgarde facelift t-model årg 2000 (uden rust). Kørt flere gange til Sydeuropa med CV (1500 kg.) på krogen uden at bruge Brennerpasset men kører lige over ad de mindre veje uden problemer. De 320 Nm ved 1900 omdr. er mere end nok til CV på den størrelse. Lækker når den automatisk skifte gear ved udgang af en hårnålesving for at accelerere opad. Kører genm. 10 km/literen med CV og uden 14 - 15 km/literen
Motor kørt ½ mill. km - bruger ingen olie. Automatgear sammen med fartpilot er bare kanon ned at "hovedgaden". "Problemet" er, at selv om den er ved at være en ældre flyder, bliver den ved med at køre pisse godt. Man glæder sig hvergang.
De forskellige påhæng på motoren s.s. vandpumpe skal selvfølgelig skiftes, men mit indtryk er faktisk, at de holder længere end ved mange andre mærker.
Af udstyr har den jo alt det, nye modeller fra andre mærker kommer med idag.