hvilken motor skal jeg vælge
hvilken motor skal jeg vælge
Hej alle.
Da jeg står og skal have min første mercedes ønsker jeg lidt gode råd til hvad jeg skal vælge.
vi kører ca 15000 km om året og skal trække campingvogn på 1500kg nogle gange samt om sommeren.
men jeg kan ikke finde ud af om en 220 cdi er nok eller om jeg skal have en 270 eller 320.
jeg har også hørt at det koster 11000 at forsikre en 320 cdi, det lyder dyrt synes jeg og jeg er elitebillist..hvad giver i andre.
håber på svar hilsen Peter H
Da jeg står og skal have min første mercedes ønsker jeg lidt gode råd til hvad jeg skal vælge.
vi kører ca 15000 km om året og skal trække campingvogn på 1500kg nogle gange samt om sommeren.
men jeg kan ikke finde ud af om en 220 cdi er nok eller om jeg skal have en 270 eller 320.
jeg har også hørt at det koster 11000 at forsikre en 320 cdi, det lyder dyrt synes jeg og jeg er elitebillist..hvad giver i andre.
håber på svar hilsen Peter H
Re: hvilken motor skal jeg vælge
hvilken karrosse og årgang
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Det er en e klasse og bilen er nok fra 1998 til 2001
Tak for svaret..
Tak for svaret..
Re: hvilken motor skal jeg vælge
jeg giver ca 6000 om året men jeg har samlet alle mine forsikringer der.
og mindre end 320cdi dur ikke he he
og mindre end 320cdi dur ikke he he
Re: hvilken motor skal jeg vælge
jamen, så er det en 210'er du leder efter. Du skal helst holde dig til en faceliftet model dvs dem fra midt 99 med blinklys i sidespejlen!alfaromeo skrev:Det er en e klasse og bilen er nok fra 1998 til 2001
Tak for svaret..
Hvis du bare skal løse opgaven mest økonomisk, så er 220'eren fin fin.
Re: hvilken motor skal jeg vælge
220 cdi er lige sløv nok (4 cyl) efter min mening hvorimod 270 er stemt til bilen (5 cyl) 320 cdi har rigtigt godt overskud (6 cyl)
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Hej Alle..
jeg skal på næste se på en e270 e klasse der har kørt 450,000 km puha bliver lidt bange" ska jeg være det??"
den har fået ny læderkabine og nyt topstykke for 2 år siden, men hvad skal jeg passe på med sådan en bil og hvor plejer rusten at være??
hilsen en håbefuld ny mb ejer
jeg skal på næste se på en e270 e klasse der har kørt 450,000 km puha bliver lidt bange" ska jeg være det??"
den har fået ny læderkabine og nyt topstykke for 2 år siden, men hvad skal jeg passe på med sådan en bil og hvor plejer rusten at være??
hilsen en håbefuld ny mb ejer
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Altså, en bil som har kørt 450.000km +moms er en tikkende bombe og 210,eren kan ruste alle steder...alfaromeo skrev:Hej Alle..
jeg skal på næste se på en e270 e klasse der har kørt 450,000 km puha bliver lidt bange" ska jeg være det??"
den har fået ny læderkabine og nyt topstykke for 2 år siden, men hvad skal jeg passe på med sådan en bil og hvor plejer rusten at være??
hilsen en håbefuld ny mb ejer
Km standen på uret kan du ikke regne med, da det fleste bliver spolet frem og tilbage specielt som taxa!!!
Uanset hvad, skal du have 50.000kr som back-up hvis bilen brækker sig.
Re: hvilken motor skal jeg vælge
uha bliver n bare mere bange.
Sælgeren siger at han købte den af en taxa vognmand, sælger er selv en ældre herre og har fået skiftet topstykke for 2 år siden og den er jævnligt blevet rustbeskyttet..
men mange siger jo at de cdi. motorer kan køre 1 million km så jeg håber bare på 550,000 km men er det relevant at tro det??
det skal siges at vi kører ca 10,000 km årligt og ca 4000 km er med campingvogn??
men hvad koster en ny motor eller en renoveret motor?? kan ikke finde nogle på nettet?
Hilsen en lidt bange
Sælgeren siger at han købte den af en taxa vognmand, sælger er selv en ældre herre og har fået skiftet topstykke for 2 år siden og den er jævnligt blevet rustbeskyttet..
men mange siger jo at de cdi. motorer kan køre 1 million km så jeg håber bare på 550,000 km men er det relevant at tro det??
det skal siges at vi kører ca 10,000 km årligt og ca 4000 km er med campingvogn??
men hvad koster en ny motor eller en renoveret motor?? kan ikke finde nogle på nettet?
Hilsen en lidt bange
Re: hvilken motor skal jeg vælge
.... motorblokken kan måske holde 1mill.km. hvis olie skift bliver passet, meeeeeen der er virkelig mange ting som koster boksen SOM kan og går i stykker!
P.S har lavet MB i små 15år og har ikke set en cdi med 1mill. på klokken.....
P.S har lavet MB i små 15år og har ikke set en cdi med 1mill. på klokken.....
Re: hvilken motor skal jeg vælge
min kommer i til at se he he he der er lidt tid endnu men det skal nok komme
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Hej alle ..
Hvis man lægger ca 130.000 kr. kan man så få et rimelig MB?
Ole
Hvis man lægger ca 130.000 kr. kan man så få et rimelig MB?
Ole
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Jeg har selv en w210 270 cdi fra 2002 t-model. Det er rigligt fint til campingvogn, der er bare bundtræk i som en storebælt-færge.
ved normalt kørsel går den 12-14 på literen.
Den har gået 400.000 og kører fint. men der er nogle småting man skal være på vagt med.
Tjek: sædevarme/rust/alle funktioner i instrumentbord/motorophæng.
ved normalt kørsel går den 12-14 på literen.
Den har gået 400.000 og kører fint. men der er nogle småting man skal være på vagt med.
Tjek: sædevarme/rust/alle funktioner i instrumentbord/motorophæng.
Re: hvilken motor skal jeg vælge
Hejalfaromeo skrev:Hej alle.
Da jeg står og skal have min første mercedes ønsker jeg lidt gode råd til hvad jeg skal vælge.
vi kører ca 15000 km om året og skal trække campingvogn på 1500kg nogle gange samt om sommeren.
men jeg kan ikke finde ud af om en 220 cdi er nok eller om jeg skal have en 270 eller 320.
jeg har også hørt at det koster 11000 at forsikre en 320 cdi, det lyder dyrt synes jeg og jeg er elitebillist..hvad giver i andre.
håber på svar hilsen Peter H
har en w210 e220 Avantgarde facelift t-model årg 2000 (uden rust). Kørt flere gange til Sydeuropa med CV (1500 kg.) på krogen uden at bruge Brennerpasset men kører lige over ad de mindre veje uden problemer. De 320 Nm ved 1900 omdr. er mere end nok til CV på den størrelse. Lækker når den automatisk skifte gear ved udgang af en hårnålesving for at accelerere opad. Kører genm. 10 km/literen med CV og uden 14 - 15 km/literen
Motor kørt ½ mill. km - bruger ingen olie. Automatgear sammen med fartpilot er bare kanon ned at "hovedgaden". "Problemet" er, at selv om den er ved at være en ældre flyder, bliver den ved med at køre pisse godt. Man glæder sig hvergang.
De forskellige påhæng på motoren s.s. vandpumpe skal selvfølgelig skiftes, men mit indtryk er faktisk, at de holder længere end ved mange andre mærker.
Af udstyr har den jo alt det, nye modeller fra andre mærker kommer med idag.
Helge