Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Alt vedrørende teknik
Besvar
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Indlæg af Søren E »

Hej

Jeg har en E280 CDI (WDB211220) Kombi fra 2007.

Da jeg kørte ud af vaskehallen i weekenden fik jeg hele 6 fejlmeldinger om, at bremselys og almindelig baglys ikke var virksomt. Kombidisplayet skrev også, at reservelys nu var virksomt.

Jeg kan da også se, at jeg både har stoplys og alm. lys bagpå, men ikke fra det "normale sted". Det 3. stoplys virker også - det får jeg ingen fejlmelding på.

Jeg tænkte, at det var en sikring, men den kan jeg ikke finde, selv hvis jeg leder i den lille sikringsmanual til bilen.

Jeg tænker selv, at det er relateret til fugt (vaskehal).

Hvad skal der gøres for at det bliver bragt i orden, og hvad skyldes det? Jeg må sige, at jeg HADER fejlmeldinger - selv på et nummerpladelys! ;-)

Hilsen
Søren
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Indlæg af nosjan »

hej søren , det er helt sikkert fugt og det bedste er sikkert og skille din baglygter ad og gi den en ordenlig omgang silikonespray da det holder fugten langt væk og så lige tjek pakningerne runt om lygten at den er ok , har du hængerkrog så også gi stikket en ordenlig omgang der kan fejlen også ligge .... mvh Jan
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Indlæg af CDI »

En af pærerne på den ene baglygte er gået. Lygten skal af og en komplet fatning skal udskiftes.
Få en anden til at starte bilen mens du står bag og kigger efter hvilken lygte ikke tænder inden den går til reservelys på bagklaplygterne!
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Indlæg af Søren E »

CDI skrev:En af pærerne på den ene baglygte er gået. Lygten skal af og en komplet fatning skal udskiftes.
Få en anden til at starte bilen mens du står bag og kigger efter hvilken lygte ikke tænder inden den går til reservelys på bagklaplygterne!

Hej CDI

Det er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår....skal hele fatningen udskiftes, når bare en pære er gået??

Søren
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Baglygte- og bremselys fejlmelding 211'er

Indlæg af CDI »

Søren E skrev:
CDI skrev:En af pærerne på den ene baglygte er gået. Lygten skal af og en komplet fatning skal udskiftes.
Få en anden til at starte bilen mens du står bag og kigger efter hvilken lygte ikke tænder inden den går til reservelys på bagklaplygterne!

Hej CDI

Det er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår....skal hele fatningen udskiftes, når bare en pære er gået??

Søren
Jep, og det forstår du hvorfor, når du skal til at skifte pæren! :wink:
Besvar