slk 230 kompressor
slk 230 kompressor
Hej igen, jeg skriver fordi jeg har en del problemer med denne her vogn.
wdb1704471F slk 230 kompressor fra 1998 kørt 154000 km.
når man køre lidt friskt til den sker det tit at den mister pusten, altså den vil ikke tage omdrejningerne og det lyder som om at den halter på 3 cylindere, holder man ind til siden bliver den ved med at halte til man har stoppet og startet motoren igen, så køre den fint ind til man presser den næste gang, hvis man køre bedstefar kørsel køre den fint, hvad kan der være galt, testeren skriver missfire på cylinder 3, der er skiftet spoler,tændrør,hætter,kabler, lambdasonde, luftmassemåler.
Håber der er nogle der kan hjælpe
Karsten
wdb1704471F slk 230 kompressor fra 1998 kørt 154000 km.
når man køre lidt friskt til den sker det tit at den mister pusten, altså den vil ikke tage omdrejningerne og det lyder som om at den halter på 3 cylindere, holder man ind til siden bliver den ved med at halte til man har stoppet og startet motoren igen, så køre den fint ind til man presser den næste gang, hvis man køre bedstefar kørsel køre den fint, hvad kan der være galt, testeren skriver missfire på cylinder 3, der er skiftet spoler,tændrør,hætter,kabler, lambdasonde, luftmassemåler.
Håber der er nogle der kan hjælpe
Karsten
Re: slk 230 kompressor
Udsætter kan skyldes mange ting men det mest hyppige som svigter har du skiftet...
Men husk at måle benzintrykket mens man kører.
Er luftmassemåleren sprit ny eller en brugt som er monteret på?
Er der oliefilm på luftmassemåleren?
Er oliestanden lige under max-stregen på oliepind ved driftsvarm motor?
Men husk at måle benzintrykket mens man kører.
Er luftmassemåleren sprit ny eller en brugt som er monteret på?
Er der oliefilm på luftmassemåleren?
Er oliestanden lige under max-stregen på oliepind ved driftsvarm motor?
Re: slk 230 kompressor
Hej cdi.CDI skrev:Udsætter kan skyldes mange ting men det mest hyppige som svigter har du skiftet...
Men husk at måle benzintrykket mens man kører.
Er luftmassemåleren sprit ny eller en brugt som er monteret på?
Er der oliefilm på luftmassemåleren?
Er oliestanden lige under max-stregen på oliepind ved driftsvarm motor?
Luftmassemåler er ny, der er ikke oliefilm på og olien er 1 mm under max.
hvad er det der kan få den til at gå på 3 cyl. og det så forsvinder i det øgeblik man stopper og starter igen?,
Re: slk 230 kompressor
Jamen ligeså snart benzin/luft blandingen overskrider en vis fed/mager grænse som får motoren til at udsætte/tændingsbanke, slår motorstyre-enheden pågældende cylider fra indtil man slukker og starter bilen igen.
Er det altid på cylinder nr. 3 den laver "missfire" eller kan fejlen flytte sig på de andre cylinder?
Hvis det er kun 3'eren som driller, prøv at bytte rundt på benzin-indsprøjtningsdysen med en anden f.eks cylinder nr.2
Og pil stikkene af fra motorstyreenhed og se om der er kommet motorolie på den pga en utæt knastaksel-magnetforstiller!!!
(ja, det lyder åndsvagt men det er muligt at olien vandrer gennem en ledning!)
Er det altid på cylinder nr. 3 den laver "missfire" eller kan fejlen flytte sig på de andre cylinder?
Hvis det er kun 3'eren som driller, prøv at bytte rundt på benzin-indsprøjtningsdysen med en anden f.eks cylinder nr.2
Og pil stikkene af fra motorstyreenhed og se om der er kommet motorolie på den pga en utæt knastaksel-magnetforstiller!!!
(ja, det lyder åndsvagt men det er muligt at olien vandrer gennem en ledning!)
Re: slk 230 kompressor
Hej cdi.CDI skrev:Jamen ligeså snart benzin/luft blandingen overskrider en vis fed/mager grænse som får motoren til at udsætte/tændingsbanke, slår motorstyre-enheden pågældende cylider fra indtil man slukker og starter bilen igen.
Er det altid på cylinder nr. 3 den laver "missfire" eller kan fejlen flytte sig på de andre cylinder?
Hvis det er kun 3'eren som driller, prøv at bytte rundt på benzin-indsprøjtningsdysen med en anden f.eks cylinder nr.2
Og pil stikkene af fra motorstyreenhed og se om der er kommet motorolie på den pga en utæt knastaksel-magnetforstiller!!!
(ja, det lyder åndsvagt men det er muligt at olien vandrer gennem en ledning!)
jeg har skiftet alle dyserne, og efter det går den stadig ned på 3 cyl, hvis man køre hårdt til den, den skriver dog ikke missfire længere i fejllager, (der er ikke nogle fejl i følge fejllager), så det må være en fejl den ikke selv registrerer som en fejl !!!!!!
Jeg vil prøve at tage stikkene af på motorstyring,
Kan det være knastaksel -magnetforstiller der driller? kan man sådan uden videre skifte den eller skal man have special værktøj?
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: slk 230 kompressor
Hej Karsten! Os som kører SLK er meget interesseret i at høre om problemet er fikset og hvad løsningen var!
Re: slk 230 kompressor
Hej, problemet er ikke løst, men en masse penge er brugtSLKkompressor skrev:Hej Karsten! Os som kører SLK er meget interesseret i at høre om problemet er fikset og hvad løsningen var!

Karsten
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: slk 230 kompressor
Jeg har ikke selv haft problemer men prøv at læse indlæg "Mercedes B 180 2,0 CDI" længere tilbage i forum. Det handler godt nok om diesel men kan også bruges på en benziner. Det er et billigt forsøg som ikke skader.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: slk 230 kompressor
Hej Karsten!
Er du ude og nyde solen eller står SLKen på værksted?
Er du ude og nyde solen eller står SLKen på værksted?
Re: slk 230 kompressor
Hej Igen.SLKkompressor skrev:Hej Karsten!
Er du ude og nyde solen eller står SLKen på værksted?
Vi nyder solen






hilsen Karsten
PS.Tak til alle der har bidraget med bistand.
Re: slk 230 kompressor
Hmm... Fejlen er ikke på kompressoren hvis det er olietåge! Fejlen kommer igen.Karsten skrev:Hej Igen.SLKkompressor skrev:Hej Karsten!
Er du ude og nyde solen eller står SLKen på værksted?
Vi nyder solen, og slken er kommer hjem fra værft
, det var kompressoren der var deffekt, den sendte olie tåger igennem intercooler og over på luftmassemåler
, så en masse penge er brugt
![]()
, men nu køre den rigtigt fint igen
, og så ert bare om hurtigst muligt at glemme at den lige har brugt alle ferie pengene.
hilsen Karsten
PS.Tak til alle der har bidraget med bistand.
Der er noget som hedder dellast-dyser, sidder på topstykke, bruges til at udlufte krumtaphus.
Disse bitte små dyse-huller bliver tilstoppet, oliedampe ryger forkert vej rundt og der kommer oliefilm på luftmassemåler.
Re: slk 230 kompressor
Hej.CDI skrev:Hmm... Fejlen er ikke på kompressoren hvis det er olietåge! Fejlen kommer igen.Karsten skrev:Hej Igen.SLKkompressor skrev:Hej Karsten!
Er du ude og nyde solen eller står SLKen på værksted?
Vi nyder solen, og slken er kommer hjem fra værft
, det var kompressoren der var deffekt, den sendte olie tåger igennem intercooler og over på luftmassemåler
, så en masse penge er brugt
![]()
, men nu køre den rigtigt fint igen
, og så ert bare om hurtigst muligt at glemme at den lige har brugt alle ferie pengene.
hilsen Karsten
PS.Tak til alle der har bidraget med bistand.
Der er noget som hedder dellast-dyser, sidder på topstykke, bruges til at udlufte krumtaphus.
Disse bitte små dyse-huller bliver tilstoppet, oliedampe ryger forkert vej rundt og der kommer oliefilm på luftmassemåler.
det lyder ikke lovende

Re: slk 230 kompressor
Indsugningsmanifold skal afmonteres. Så sidder der 2 messing-dyser som kaldes dellastdyser på selve topstykke.
Hvis du går igang med projektet, rens disse dyser, vi skifter dem normalt men det er lidt bøvlet da de skal presses i!
Og husk at købe 2 manifold pakninger, slangen mellem dellastdyser til kontraventil, kotraventil, slangen mellem kontra ventil og olieadskiller ved oliefilterhus.
Hvis du går igang med projektet, rens disse dyser, vi skifter dem normalt men det er lidt bøvlet da de skal presses i!
Og husk at købe 2 manifold pakninger, slangen mellem dellastdyser til kontraventil, kotraventil, slangen mellem kontra ventil og olieadskiller ved oliefilterhus.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: slk 230 kompressor
Hej Karsten! hvordan går det med din SLK? Til almindelig orientering har jeg lige haft afmonteret udstødsmanifolden for at reparere svejsningen ved cyl. 1 hvor den var revnet og utæt. Operationen lykkedes og patienten er i hopla.
Re: slk 230 kompressor
Halløj.SLKkompressor skrev:Hej Karsten! hvordan går det med din SLK? Til almindelig orientering har jeg lige haft afmonteret udstødsmanifolden for at reparere svejsningen ved cyl. 1 hvor den var revnet og utæt. Operationen lykkedes og patienten er i hopla.
Det går fint den køre som en drøm uden nogle problemer

Det med manifolden er åbenbart et problem, denne her var også revnet 4 steder og havde været svejst før,(mens den sad på bilen, så foreste bolt i manifold var svejset fast
