"BE´ OM" - E220 CDI Model 2000-FASTLÅST 2. GEAR!!
: 30. maj 2010, 11:43
Så er der noget galt igen - håber på hjælp endnu engang
Allerførst begyndte den at "slæbe" på højre forhjul (min fornemmelse) efter skarpe sving.
Lyder som om, at bremsebakkerne ikke slipper helt - har fået dem nysmurt - hjælper ikke!!!
Denne støj kunne jeg afhjælpe ved at svinge hurtigt fra side til side eller at træde på bremsepedalen
et par gange.
For nogle dage siden begyndte bilen ved kold start at lyde som om, at den kun gik på tre cylindre
de første 2-3 min.
Derefter begyndte den efter eks. skarpe sving at give et smæk - og så blev den i det automatgear,
som den var i på tidspunktet. Kunne intet gøre for at få den til at virke igen, ud over at stoppe bilen og slå tændingen
fra - og så genstarte. Så kørte den normalt igen.
I forgårs låste den sig så fuldstændigt fast i 2. gear - og nu kan intet få den til at virke normalt igen.
Når jeg vil skifte fra P eller N til frem eller baggear - lyder der et lille smæk, men den forbliver som sagt
i 2. gear.
Kan "bremseklodserproblemet", "de tre cylindre" og "gearfejlen" have indflydelse på hinanden - og hvad kan skyldes fejlene ved disse tre ting.
Håber igen på gode og kvalificerede svar.
Med venlig hilsen
Goul-Jensen
Allerførst begyndte den at "slæbe" på højre forhjul (min fornemmelse) efter skarpe sving.
Lyder som om, at bremsebakkerne ikke slipper helt - har fået dem nysmurt - hjælper ikke!!!
Denne støj kunne jeg afhjælpe ved at svinge hurtigt fra side til side eller at træde på bremsepedalen
et par gange.
For nogle dage siden begyndte bilen ved kold start at lyde som om, at den kun gik på tre cylindre
de første 2-3 min.
Derefter begyndte den efter eks. skarpe sving at give et smæk - og så blev den i det automatgear,
som den var i på tidspunktet. Kunne intet gøre for at få den til at virke igen, ud over at stoppe bilen og slå tændingen
fra - og så genstarte. Så kørte den normalt igen.
I forgårs låste den sig så fuldstændigt fast i 2. gear - og nu kan intet få den til at virke normalt igen.
Når jeg vil skifte fra P eller N til frem eller baggear - lyder der et lille smæk, men den forbliver som sagt
i 2. gear.
Kan "bremseklodserproblemet", "de tre cylindre" og "gearfejlen" have indflydelse på hinanden - og hvad kan skyldes fejlene ved disse tre ting.
Håber igen på gode og kvalificerede svar.
Med venlig hilsen
Goul-Jensen