Remapping/opgradering/tuning 280 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
JakobKK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. maj 2010, 22:47

Remapping/opgradering/tuning 280 CDI

Indlæg af JakobKK »

Jeg har i sidste uge købt en 211'er 280 CDI stc.. Jeg har haft Audi et par år og skal nu tilbage til en rigtig bil! Jeg ville helst have haft 320 CDI'en men fik et godt tilbud på en 280'er og synes nok også at prisen er høj for de sidste HK i 320'eren. Jeg vælger så måske en billig løsning og trimmer 280'er motoren, og det er her spørgsmålene dukker op:

Jeg kan se at motorerne har præcis samme slagvolumen, og sælgeren af bilen (en sælger hos en autoriseret forhandler) fortalte, at der kun er motorstyringen der er forskellig på de to modeller. Jeg har søgt lidt rundt på nettet i den tro, at en chiptuning så ville kunne give 280'eren (præcis) lige så mange HK som 320'eren, men det kan den tilsyneladende ikke. Et enkelt indlæg på en engelsk Mercer klub angiver, at der er forskel i motorerne, mht. dyser, lejer, plejlstænger etc.

Har nogen viden om det?

På bl.a. disse engelske sites har de en diskussion om fænomenet "remapping" som tilsyneladende ikke er en chiptuning (der sættes ingen box/chip på systemet) men alene en omprogrammering af motorstyringen. Flere af indlæggene er fortalere for at man laver sådan en remapping istedet for en chip. Det nærmeste man kommer det i DK er en "software opdatering", hvor det imidlertid præciseres, at der ikke er tale om en tuning. Det er sikkert fordi det ikke er lovligt (at der ikke reklameres med remapping i DK), men så kunne man måske få det gjort i Tyskland som er mere liberale mht. tuning.

Har nogen erfaring med "remapping" ?

Om ikke nogen direkte vil anbefale en chip, er der så nogen der vil fraråde nogle mærker/firmaer/modeller eller i almindelighed blot har et godt råd i den forbindelse?

Vh

Jakob
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Remapping/opgradering/tuning 280 CDI

Indlæg af Daimler »

Hej Jacob!

Det kunne være godt lige og få de første 6 cifre efter WDB, så var dt lidt letere og hjælpe dig :!:

Hilsen Daimler!
JakobKK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. maj 2010, 22:47

Re: Remapping/opgradering/tuning 280 CDI

Indlæg af JakobKK »

Jeg fik først bilen i søndags - kører fremragende. 6 første cifre er 211220

vh

Jakob
Besvar