Side 1 af 1

Mercedes B180 2,0 CDI

: 1. jun 2010, 15:36
af Ganløse
Jeg er den lykkelige ejer af en næsten ny Mercedes B-klasse, diesel fra 2008, der har kørt godt 31.000 km.
Problemet er at når bilen, specielt når den er kold, hugger og hopper noget i motoren når der køres i 4 gear, 2.000 o/min og ca. 80 km/t.
Dette fænomen har bredt sig til også at gælde 2 og 3 gear.
Prolmet aftager en smule når motoren er varm. Men den ujævne motorgang er taget til siden overtagelsen af bilen for en måned siden.

Bilen har været hos autoriseret Mercedes Service, som åbenbart ikke kan genskabe problemerne og derfor heller ikke kan løse dem.

Er der nogen af jer derude, der har et bud på hvad det kan være og hvad man kan fortælle værkstedet de skal kigge efter?
Vi skal køre til sydfrankring til sommer og orker simpelthen ikke at holde på en tilfældig rasteplads i Tyskland med en død motor.

Ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 1. jun 2010, 22:57
af SLKkompressor
Ganske mange biler har et kørselsmønster med mange korte ture hvor motoren ikke bliver gennemvarm. Det kan medføre uønskede belægninger i blandt andet indsugningssystemet. Der findes udmærkede rensespray i handelen som kan afhjælpe problemet. Samtidig kan man tilsætte renseadditiv til brændstoftanken engang imellem hvilket hjælper med at holde motoren ren. Inden du begynder at fejlsøge yderligere eller udskifte komponenter ville jeg prøve en rensekur i forbindelse med en frisk køretur gerne på motorvej hvor motoren bliver rigtig driftvarm.

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 2. jun 2010, 16:20
af Flemming Jørgensen
Prøv at køre ned til Michael på Damvadvej i Ganløse

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 2. jun 2010, 19:15
af BWJ
Michael hvem, og hvad kan han ? - bare nysgerrig

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 3. jun 2010, 12:46
af Flemming Jørgensen
Michael laver mercedes

værksted damvadvej 19

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 5. jun 2010, 12:45
af knudsen3
Havde samme problem med min B180 - Problemet blev løst ved at tilsætte diesel additiv fra Belladd, efter at have kørt nogle tusinde km var hakkeriet væk http://www.belladd.dk/home.asp?Diesel%2 ... tentID=171

Re: Mercedes B180 2,0 CDI

: 6. jun 2010, 16:17
af SLKkompressor
I gamle dage hed det Redex kur. Redex findes stadig. BellAdd har vi brugt med godt resultat på en Obel diesel fra dette årtusind. På en MB A 160 har vi brugt BellAdd til at løsne olieskraberingene som var kokset fast. BellAdd blev sprøjtet på toppen af stemplerne (Det er ikke så let.) og tilsat i benzintanken efter forskrifterne. 40 km. må motorvej med 130-140 kmt. og problemet var løst. Det var et godt råd fra den lokale MB forhandlers værkfører. Han foreslog faktisk en frisk køretur til Flensborg efter øl, men mindre kunne altså gøre det.