lys justering i s class w220 fra 99/00

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mrcopy.dk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2010, 10:10

lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af Mrcopy.dk »

Hej Alle

Jeg var heldig at finde dette forum.

Jeg har en dejlig s 500 fra 99/00 og den er fantastisk. Jeg har dog et problem at bilen er højrestyret da den er hentet fra england. Synshallen siger at lyset ikke peger den rigtige retning, den er nemlig justeret efter
engelske veje.

Jeg har ringet til mercedes og de sagde i starten at man godt kan skifte selve glasset på lygterne, de koster 800 ex moms pr stk.
Jeg ringede anden gang til mercedes så var der en anden sælger der sagde at han mente det var hele forlygten, som desvære koster 10.000 kr pr stk.

Han sagde dog at man kunne justere lys parabolerne i lygterne.

Jeg søgte lidt på nettet og fandt ud af at man faktisk kunne sætte et kliser mærker på lygterne.

Jeg er lidt forvirret, så håber i kan hjælpe mig lidt her.

På forhånd tak

MVH
Nicki
bjarne
Indlæg: 64
Tilmeldt: 31. maj 2009, 16:58
Geografisk sted: Søby, Ærø

Re: lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af bjarne »

Det asymetriske lys ligger i glassene og kun der. Altså nye glas eller hele lygten. Det med klistermærket betyder, at der ikke længere er assymetrisk lys på bilen. Brugt, hvis f. eks. en engelsk bilist kommer til øvrige EU.
Du får den sikkert ikke godkendt ved syn, hvis der ikke er asymetrisk lys på bilen.
Mrcopy.dk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2010, 10:10

Re: lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af Mrcopy.dk »

bjarne skrev:Det asymetriske lys ligger i glassene og kun der. Altså nye glas eller hele lygten. Det med klistermærket betyder, at der ikke længere er assymetrisk lys på bilen. Brugt, hvis f. eks. en engelsk bilist kommer til øvrige EU.
Du får den sikkert ikke godkendt ved syn, hvis der ikke er asymetrisk lys på bilen.

Hej Bjarne

mange tak for hjælpen. Duved det er bedst hvis man spørger andre steder end selve mercedes.

Nicki
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af SLKkompressor »

Ingen erfaring med S klasse. Hvis lygterne er optiske med linse er der en mulighed for at det korte kørelys kan justeres mellem højre og venstrekørsel. Jeg er ret sikker på at det kan lygterne på en E klasse fra 05 med optiske forlygter uden xenon. Jeg har lige udskiftet lygterne på min 211er med klar forbedring af lysstyrken på mindst 30 %. Måske er det en god ide at købe nye forlygter til en 10 år gammel flot MB S klasse som sagtens kan ”bære” godt lys
Mrcopy.dk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2010, 10:10

Re: lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af Mrcopy.dk »

hjælper det hvis jeg fortæller at den er født med xeon lygter...

Men både det korte og lange kørelys skal jo passe til de danske veje, så jeg skal alligevel udskifte dem Ikke?
bjarne
Indlæg: 64
Tilmeldt: 31. maj 2009, 16:58
Geografisk sted: Søby, Ærø

Re: lys justering i s class w220 fra 99/00

Indlæg af bjarne »

Det lange lys er det samme overalt.
Besvar