mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Alt vedrørende teknik
Besvar
markfar
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jun 2010, 18:34

mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Indlæg af markfar »

Jeg har en fantastisk mercedes vito autocamper 2001 med en 112 cdi motor 230.000 km. Alt har fungeret fint i mere end de 2 år jeg har haft den.
Opdagede for en uge siden at det dryppede på fliserne hvor jeg parkerer. Det viste sig at være diesel som drypper fra en løsthængende slange i motorrummet.

Troede i første omgang det var en returløbsslange der var hoppet af, men kan ikke finde hvor den evt. skal sættes på igen???
Slangen er monteret i højre del af motorrummet øverst oppe.

Nu tror jeg ikke længere det er en returløbsslange men en udluftningsslange, jeg kan puste ind i den løsthængende del af slangen og det lyder som man puster ind i et tom kammer eller rum.

Hjælp mig hvad har jeg fat i og hvad er der galt når der kommer diesel ud af denne slange, er det alvorligt?
nesko
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. jul 2010, 10:38

Re: mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Indlæg af nesko »

bare kør indtil den ikke kan mere, det er jo en mercedes :).. Mystisk slange - mystisk svar :)..
sorenkran
Indlæg: 11
Tilmeldt: 19. jul 2010, 22:04

Re: mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Indlæg af sorenkran »

nesko skrev:bare kør indtil den ikke kan mere, det er jo en mercedes :).. Mystisk slange - mystisk svar :)..
nesko...
Hvis du ikke kan svare konstruktivt, så synes jeg at du skal lade være med at svare :x .
Jeg mener at dette forum er seriøst og vi har ikke behov for dumsmarte svar.

Jeg vil gerne hjælpe men kender ikke svaret. Hvis du bor i nærheden af gørløse så har gørløse autoimport nogle kompetente folk der kan løse dit problem.
benny1127
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. okt 2010, 23:34

Re: mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Indlæg af benny1127 »

Hello

Har du fundet løsningen ?

På min 112CDI, hvor jeg lige har skiftet gearkasse :evil: - har jeg også fået en slange ( ej skrue ) løs. :?:
Ud fra din beskrivelse lyder det som det er den samme slange der hænger der og slasker, ligesom dig kan jeg puste i den ( og suge ) uden egentlig modstand, så jeg tror det er noget udluftning. ( dieselfornemmelse )

Det er bare det at jeg ikke har lagt mærke til den før, den "var der bare lissom" da jeg havde skifte gearkassen ?
den kan nå ned til omkring starteren, men kan ikke have noget med den at gøre, og bilen kører som den skal, næsten ! mit problem har ihvertfald ikke noget med den slange at gøre.

Hvis du kommer frem til noget :idea: vil jeg da meget gerne høre om det ! Og hvis jeg så .. .

MvH
Benny
Godsvig
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. maj 2009, 18:28
Geografisk sted: Esbjerg.

Re: mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig

Indlæg af Godsvig »

Det lyder som kondens slangen fra klima/aircon.
Besvar