Speedometer og varmen

Alt vedrørende teknik
Besvar
Anaum
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. jun 2010, 22:57

Speedometer og varmen

Indlæg af Anaum »

Hej

Jeg har en Mercedes 210 300D automatgear, 97'er.
Jeg har problemer med dens speedometer. Nogen gange virker den og andre gange virker den ikke. Altså alle viserne, både til hastigheden, diesel, omdrejgninger mm. De virker nogen gange når man starter bilen, og hvis man slukker bilen, og derefter starter igen, virker de tit ikke.
Det andet problem er at, varmen driller. Om sommeren virker AC'en ikke, og om vinteren virker varmen ikke helt, der kommer kun lidt varme.
Nogen ideer om de to problemer :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Speedometer og varmen

Indlæg af BWJ »

[quote="Anaum"]Hej

Jeg har en Mercedes 210 300D automatgear, 97'er.
Jeg har problemer med dens speedometer. Nogen gange virker den og andre gange virker den ikke. Altså alle viserne, både til hastigheden, diesel, omdrejgninger mm. De virker nogen gange når man starter bilen, og hvis man slukker bilen, og derefter starter igen, virker de tit ikke.

Jeg tror du skal demontere instrumentbræt og tjekke stikforbindelser.

Det andet problem er at, varmen driller. Om sommeren virker AC'en ikke, og om vinteren virker varmen ikke helt, der kommer kun lidt varme.
Nogen ideer om de to problemer :)

Hvis AC slet ikke virker skal du nok have tjekket anlægget (efterfyldes) virker det lidt men ikke nok luft, så tjek dine filtre. mht varmen hvor varm bliver den på temp. måler ??
ZOOM ZOOM.
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Speedometer og varmen

Indlæg af nosjan »

dit spedometer virker som om der er en løs forbindelse tag uret ud , det ret nemt , og tag stikkene af og gi det en gang vd40 den virker hvær gang ved dårlig forbindelse og varmen og kulde er tit den b´dobbelt ventil som sidder i venster side ikke virker mer , kendt fejl på varme kulde anlæket .
Besvar