speedometer nål

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lind2009
Geografisk sted: Vadum v. Aalborg

speedometer nål

Indlæg af Lind2009 »

Jeg har haft mit instrumentbord skilt ad i min 210´er, en 220 cdi fra 2001, i denne forbindelse har jeg haft de forskellige nåle af omdr. temp, brændstof og speeder nålen. Jeg kan bare ikke få speedernålen til at virke. Jeg har prøvet at sætte den på når den er slukket ved 0km/t når jeg kører eks. 90 km/t den går bare altid ud af position igen.
har virkelig brug for hjælp. Ellers er det vel et nyt instrumentbord til 4500,-
Mvh Ebbe L. Simonsen
nosjan

Re: speedometer nål

Indlæg af nosjan »

hej har lige købt en 210 selv og havde problemer med nålen var underlig hoppede i hak og lide pludselig kørte jeg meget stærkt osv , det havde været skilt ad af tidliger ejer , jeg skilte det og nålen sad forkert , den sad for langt ned mod selve skiven så der var for meget modstand så sørg for der er lidt luft mellem nål og skiven , men husk at du lige sætter strøm på ved og tænde for tænding så nålen falder ned på plads ellers viser den forkert , forstår du ikke hvad jeg skriver må du ringe , mvh
Lind2009
Geografisk sted: Vadum v. Aalborg

Indlæg af Lind2009 »

hej. Jeg synes jeg har prøvet alt. sat den på både med og uden strøm, mens jeg kørte og mens den lå på bordet i værkstedet. Lige meget hvad gik den altid ud af trit og viste forkert. jeg har også godt nok været ude for det du siger med at sætte den for tæt på skiven. Jeg har også prøvet bare at sætte den forsigtigt fast, kørt lidt, og den viste fint, når jeg så ville trykke den lidt ind går det galt igen. Jeg tænkte om der var et eller andet specielt man skulle gøre. Kan der evt. være en løs forbindelse ved motoren til nålen.
Mvh Ebbe L. Simonsen
nosjan

Indlæg af nosjan »

jaaa lyder som om du måske har været for hård ved den det skal nok skilles ad og tjekke hvad der sker , har roedet en del med den slaks og man skal værer forsiktid det er ret spinkelt , men hvad der lige sker med dit er svært og sige uden og kikke på det selv.
Besvar