Udfald på E220 CDI

Alt vedrørende teknik
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

Ja så er jeg tilbage igen med nye spørgsmål til panelet..! :)

Jeg er ked af at skulle misbruget Jeres viden igen, men det er godt nok lidt af et problembarn jeg har fået i hus denne gang..

Lige nu drejer det sig om at den er begyndt at sætte lidt ud når den får noget gas.. Ved pæn kørsel sker der igenting, men ved acceleration, fx. på motorvejs tilkørsel eller overhaling mister den ligesom pusten... Der opstår små udfald, det føles ihvertfald sådan, og dette fortsætter indtil man letter på speederen, så kører den pænt igen..

Indtil nu er der skiftet;

2 Lamdasonder
Luftmassemåler
Difference trykmåler til Diesel partikelfilter
Brændstof filter (Dette hjalp en smule, men ikke nok..)

Testeren melder ingen fejl...?

Næste bud fra mekanikeren er tilstoppet udstødning.. :?:

Jeg tænkte at inden pengene fosser yderligere ud af kassen ved disse forsøg, så ville jeg lige høre om nogle af Jer kloge hoveder har et bud..

Bilen er en E220 Årg 07 med 170 HK

Sig endelig til hvis I mangler yderligere info til hjælp for diagnosen.. :)

Og bagefter skal der skiftes klima kompressor og bagtøj.. Så hvis nogle ligger inde med disse dele til fornuftige penge, er jeg lutter øre..!
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af CDI »

Mængdereguleringsventilen på højtrykspumpen er svag på dem.
Er det en mb tester der er blevet brugt?
Dyse/r kan også drille, man skal ind og aflæse nogle værdier for at se om de afviger meget.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af BWJ »

Mht climakompr. så er der en her viewtopic.php?f=5&t=2511
ZOOM ZOOM.
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

Hej CDI,

Tak for info..!

Nej det er en Bosch tester... Lubbens Auto i Hasselager i Århus som jeg bruger, og iøvrigt er enormt glad for har ikke en original tester til rådighed desværre... Jeg vil MEGET nødigt til Hessel, men jeg ved ikke hvem der ellers skulle lægge inde med en tester der kan bruges..?

Men ellers vil jeg prøve at tage dine inputs med til dem og hører hvad de siger.. Det er ihvertfald et irritationsmoment der skal løses snart..
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

BWJ skrev:Mht climakompr. så er der en her viewtopic.php?f=5&t=2511
Hej BWJ,

Jeg så den godt, men denne er jo til en årg 99, den passer vel ikke sammen med en Årg 07?
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af BWJ »

Ups, sorry det smuttede, men så er der en her http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 02340911B/ :D
ZOOM ZOOM.
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

BWJ skrev:Ups, sorry det smuttede, men så er der en her http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 02340911B/ :D
Hehe ja det er ikke nemt at gøre mig tilfreds, men det næste eksempel er til en 210'er 

Har ligeledes tjekket hos Gørløse men jeg mangler et part nummer for at komme videre i sagen..
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af BWJ »

jjakobse skrev:
BWJ skrev:Ups, sorry det smuttede, men så er der en her http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 02340911B/ :D
Hehe ja det er ikke nemt at gøre mig tilfreds, men det næste eksempel er til en 210'er 

Har ligeledes tjekket hos Gørløse men jeg mangler et part nummer for at komme videre i sagen..
Nixen bixen, denne gang var det ikke en fejl der står KOMPRESSOR KLIMA 202 96->+210 dvs. til 202 fra 96 og frem, samt til 210, nå blev der sagt :D
ZOOM ZOOM.
simonjacobsen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 14. mar 2010, 16:11

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af simonjacobsen »

jjakobse skrev:Ja så er jeg tilbage igen med nye spørgsmål til panelet..! :)

Jeg er ked af at skulle misbruget Jeres viden igen, men det er godt nok lidt af et problembarn jeg har fået i hus denne gang..

Lige nu drejer det sig om at den er begyndt at sætte lidt ud når den får noget gas.. Ved pæn kørsel sker der igenting, men ved acceleration, fx. på motorvejs tilkørsel eller overhaling mister den ligesom pusten... Der opstår små udfald, det føles ihvertfald sådan, og dette fortsætter indtil man letter på speederen, så kører den pænt igen..

Indtil nu er der skiftet;

2 Lamdasonder
Luftmassemåler
Difference trykmåler til Diesel partikelfilter
Brændstof filter (Dette hjalp en smule, men ikke nok..)


Hvad med partikelfilter. Har din model sådan et. Har en kollega som havde en E280 med det samme problem. Han udskiftede partikelfilteret og det hjalp.

Det var en mulighed

Simon


Testeren melder ingen fejl...?

Næste bud fra mekanikeren er tilstoppet udstødning.. :?:

Jeg tænkte at inden pengene fosser yderligere ud af kassen ved disse forsøg, så ville jeg lige høre om nogle af Jer kloge hoveder har et bud..

Bilen er en E220 Årg 07 med 170 HK

Sig endelig til hvis I mangler yderligere info til hjælp for diagnosen.. :)

Og bagefter skal der skiftes klima kompressor og bagtøj.. Så hvis nogle ligger inde med disse dele til fornuftige penge, er jeg lutter øre..!
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

simonjacobsen skrev:
jjakobse skrev:Ja så er jeg tilbage igen med nye spørgsmål til panelet..! :)

Jeg er ked af at skulle misbruget Jeres viden igen, men det er godt nok lidt af et problembarn jeg har fået i hus denne gang..

Lige nu drejer det sig om at den er begyndt at sætte lidt ud når den får noget gas.. Ved pæn kørsel sker der igenting, men ved acceleration, fx. på motorvejs tilkørsel eller overhaling mister den ligesom pusten... Der opstår små udfald, det føles ihvertfald sådan, og dette fortsætter indtil man letter på speederen, så kører den pænt igen..

Indtil nu er der skiftet;

2 Lamdasonder
Luftmassemåler
Difference trykmåler til Diesel partikelfilter
Brændstof filter (Dette hjalp en smule, men ikke nok..)


Hvad med partikelfilter. Har din model sådan et. Har en kollega som havde en E280 med det samme problem. Han udskiftede partikelfilteret og det hjalp.

Det var en mulighed

Simon


Testeren melder ingen fejl...?

Næste bud fra mekanikeren er tilstoppet udstødning.. :?:

Jeg tænkte at inden pengene fosser yderligere ud af kassen ved disse forsøg, så ville jeg lige høre om nogle af Jer kloge hoveder har et bud..

Bilen er en E220 Årg 07 med 170 HK

Sig endelig til hvis I mangler yderligere info til hjælp for diagnosen.. :)

Og bagefter skal der skiftes klima kompressor og bagtøj.. Så hvis nogle ligger inde med disse dele til fornuftige penge, er jeg lutter øre..!
Hej Simon,

Jeg håber ikke der er fejl på partikelfiltret, det er jo i den dyre ende... Men tester melder ingen fejl her, hvilket den jo selvfølgelig heller ikke gør på de andre steder... :shock:

Tak for input, jeg tager det med i idé puljen til mekanikeren....!
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

Hej alle,

Jeg ved godt at dette er en gammel tråd og det er et stykke tid siden det blev løst.. Løsningen var dog så mærkværdig at jeg synes det kunne have almen interesse..

Efter at det nævnte problem blot blev værre og værre, og efter jeg har haft tre værksteder på sagen uden at finde fejen, løste det sig pludseligt da jeg fik ny converter på...???

Det var det næste problem jeg havde, og da dette problem var større end udsætterne blev jeg nødt til at priotere at få fikset dette... Så efter jeg blev 18.000 kr fattigere og en ny converter sat på, forsvandt udsætterne som dug fra solen og har ikke været der siden. Dette er nu et halvt år siden, så det må jo have hængt sammen..

Der var ikke eneste der havde set denne sammenhæng på værkstederne, og heller ikke vores uundværlige MB guruer herinde..! :D

Så denne opfølgning kan måske bruges til at putte i baghovedet næste gang nogen hører om uforklarlige udsættere..!

Mvh
Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
TorbenV
Indlæg: 29
Tilmeldt: 1. nov 2011, 09:05

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af TorbenV »

Jeg synes, det var en rigtig god idé, at melde tilbage, når problemet endelig blev løst (selvom det er en gammel tråd).
Det er jo bl.a. lige netop derfor, vi har dette gode (og saglige) forum!
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

Hej Torben,

Helt enig..! Jeg har fået utroligt meget hjælp herinde fra, fra alle leder og kanter så det er rart at kunne give en smule brugbart input tilbage i ny og næ..!

//
Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af E 270 2001 »

Det er mange komponenter du fik udskiftet på din bil :shock: I stedet for at skifte i et flæng, kan komponenter måles igennem for at se om de virker. Startester har MANGE flere muligheder for at diagnostisere en bil, den kan også lave overvågning og meget andet i stedet for bare at køre en standard fejlsøgning.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Udfald på E220 CDI

Indlæg af jjakobse »

Hej E 270,

Det var det der var problemet her, Star testeren meldte ingen fejl desværre... Derfor de mange kreative bud, der desværre også endte med at koste en rum sum penge...

Ps. Fin bil du har der, har selv haft en magen til..! :)

//

Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Besvar