Manglende trækkraft på E300 (W210 om606)

Alt vedrørende teknik
Besvar
woodlake
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. apr 2010, 13:04

Manglende trækkraft på E300 (W210 om606)

Indlæg af woodlake »

Hej Alle. Har tidligere fået en masse gode råd på dette super gode forum.

Denne gang har jeg lidt problemer med min E300 (model W210 med om606 motor). Problemet er overordnet set at den ofte mangler trækkraft (det føles som om at turboen i perioder ikke virker!). Problemet opstår typisk ved koldstart, hvor jeg også kan ha´ problemer med at bilen går ud eller udvikler kraft sort røg de første par minutter når bilen er tændt. Herefter har vognen ualmindelig dårlig trækkraft i en periode. Når jeg så har kørt i ca. 10-15 minutter og bilen er blevet varm kan jeg, hvis jeg slukker/tænder bilen få den til opføre sig normalt, altså med klart forbedret trækkraft. Trækkraften kan dog ofte pludselig blive reduceret igen selvom motoren er varm, hvilket mærkes ved at bilen "hakker" en smule for herefter at miste kraft.

Håber der er nogle der kan komme med et par gode råd, da jeg er rimelig træt af at køre "bedstefar" kørsel, men ikke vil betale formuer for fejlsøgning på værksted!

Mvh. Christian
Morten1963
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. okt 2010, 15:15

Re: Manglende trækkraft på E300 (W210 om606)

Indlæg af Morten1963 »

Hej Christian
Jeg har samme fejl på min MB E220 (W210) fra 2001.. Har du fundet ud af hvad årsagen var eller er det stadig det samme..

Er der slet ingen der kan hjælpe......?

Mvh Morten
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Manglende trækkraft på E300 (W210 om606)

Indlæg af oej »

Hej
Ved Periodisk motor fejl kan det bedst betale sig at få bilen på en tester. I det lange løb er den bedst og billigste løsning så man ikke får skifte en masse dele som er ok.

E300 kunne godt lyde som en Egr ventil som driller/hænger på grund af sod eller anden defekt.

E220CDI kan det selvfølge også være det samme men mest sansynlig er nok en luftmængde måler (det ses tit)

Men der kan være mange andre ting som også kan drille så budskabet er tester. Det behøver ikke være en Mercedes tester til disse vogne en Bosch Tester kan også klare det !
Oej
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Manglende trækkraft på E300 (W210 om606)

Indlæg af Holmegaard »

Jeg havde også en 220 cdi på et tidspunkt.
Den havde samme problem.
Fejlen var en revnet vaccum slange til turbo systemet. Den letteste måde at teste det på er ved at afmontere en af de små vaccumslanger. De sidder mange steder, egrstyring, turbostyring osv. Hvis man kan måle vaccum skal den lave ca. 0,8 bar vaccum.
Det er iøvring det samme system der styrer lyshøjde justering..
Min 220 lavede ikke mere end 0,3-4 bars vaccum, lige nok til at anstyre turboen engang i mellem.

Håber det kan hjælpe
Holmegaard
Besvar