Rumlen/rysten 270 cdi

Alt vedrørende teknik
petmog
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. feb 2010, 13:30

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af petmog »

Hej Claus,

jeg har ligeledes rysten ved accelaration opad bakke i min E270 - hjalp det med udskiftning af hardy skiver ?

mvh/ Peter
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af BWJ »

Ogh husk at tjekke midterleje, lys ind i gummikrans omkring lejet mens der trækkes i kardanen.
ZOOM ZOOM.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af racingdog »

petmog skrev:Hej Claus,

jeg har ligeledes rysten ved accelaration opad bakke i min E270 - hjalp det med udskiftning af hardy skiver ?

mvh/ Peter
ved ikk endnu, har snakket med en "kadangmand", han sir at det sjældent er hardy skiverne, men oftest midterlejet, problemet er at min lift ligenu er optaget af en MB 220 CDI Stationcar, som jeg skal lave en helt masse rust på for en kammerat, men piller nu nok lige kardangen ned på min egen, og får "kadangmanden" til at renovere den, tror nu jeg skifter de Hardyskiver alligevel, skal nok melde tilbage
mvh. Claus
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af BWJ »

Ham din "kardanmand" skal du nok have skiftet en sikring i :D :D det er sjældent midterleje går, men hardyskiver er en sliddel og skiftes ofte, afhængig af kørselsmønster. :!:
ZOOM ZOOM.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af racingdog »

BWJ skrev:Ham din "kardanmand" skal du nok have skiftet en sikring i :D :D det er sjældent midterleje går, men hardyskiver er en sliddel og skiftes ofte, afhængig af kørselsmønster. :!:
se det jo sjovt, men han påstår det modsatte, men jeg skal lade vide, når jeg har resultatet, så må vi se hvor sikringen skal skiftes :lol:
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af mercelsker »

Min e320 cdi (2001) gør det samme, og kun ved belastning (tror jeg) altså ved svag acceleration eller kørsel på fartpilot og når der så kommer en bakke den skal over. Jeg mener at have lagt mærke til at ved kraftig acelleration (f.eks. fra 0 til 140) med klampen i bund er der ingen problemer (men skal nok lige teste noget mere).

Tyder det også på hardy-skive?

Er der nogen der evt. har en procedure til udskiftning af hardy-skive? eller ved hvad hardyskive hedder på Engelsk så jeg kan søge på nettet... :D

Mvh
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af TonnyL »

Spændende tråd, men efter at ha siddet og læst alle indlægene igennem er det lidt irriterende at den ikke bliver afsluttet med resultatet af hvad der var problemet....sådan er det desvære lidt for ofte, så en opfordring til alle er at skrive hvad løsningen blev ;-)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rumlen/rysten 270 cdi

Indlæg af BWJ »

TonnyL skrev:Spændende tråd, men efter at ha siddet og læst alle indlægene igennem er det lidt irriterende at den ikke bliver afsluttet med resultatet af hvad der var problemet....sådan er det desvære lidt for ofte, så en opfordring til alle er at skrive hvad løsningen blev ;-)
Nemlig sku´ :)
ZOOM ZOOM.
Besvar