Side 1 af 1
Gløderør 210, E270 fra 2000
: 21. sep 2010, 20:43
af Lars E270
Lampen for gløderør lyser efter start. Gløderør på cyl.1 -5 er testet med prøvelampe og ok. Gløderør på cyl.1-5 måler 0,8 - 0,6 - 0,6 - 0,3 og 0,8 ohm. Er det gløderør på cyl.4 som måler 0,3 ohm der er defekt

? eller er det relæbox som måske er defekt

??. Gode råd modtages

Re: Gløderør 210, E270 fra 2000
: 22. sep 2010, 08:02
af Jens Stæhr
jeg har selv en 210, E270 fra 02 og der er glødelampen også begyndt at lyse efter start men så slukker den igen
og jeg tror der er fordi min bil er i nødprogram lige nu og det giver måske sod på rørene, jeg ved ikke om det kan være det på din bil,
men nok ikke hvis den bliver ved med at lyse. Jeg har også en sprinter 213 cdi og der lyser glødelampen konstant men der er ågesagen
at det ene gløderør er defekt en skal udskiftes, men der er ikke bare lige da det er brandt fast i gevindet og skal bores ud, men bilen køre dog fint. For at få det boret ud koster det ca. 5-6.000 fordi de siger på værkstedet det tager en hel dag.... så jeg håber ikke det er tilfældet for dig.
Re: Gløderør 210, E270 fra 2000
: 24. sep 2010, 13:31
af Lars E270
Gløderør nr. 4 er udskiftet. Men fejl er der stadigvæk.
Er der 2 relæer i kontrolbox for gløderør ???. Et til forvarmning og et til efter varme.
Har målt strøm til kontrolbox, Når glødelampe forvarmer går der 0A men når glødelampe slukker går der 50A i ca. 15 sek.
Hvordan skal kontrolbox for gløderør virke ????, findes der et el-diagram ??
Re: Gløderør 210, E270 fra 2000
: 24. sep 2010, 20:40
af CDI
Prøv at måle strømforbrug enkeltvis på gløderør ved at give den direkte + via en 16A sikring.
Hvis ampere er cirka ens.
Saml stik osv på glødesluttrinet og mål om der kommer spænding ud til hver gløderør ud af sluttrinet.
Måske er en af udgangene brændt af på sluttrinet pga en kortsluttet gløderør eller stellet ledning.
Re: Gløderør 210, E270 fra 2000
: 25. sep 2010, 12:35
af Lars E270
Opfølgning.
Alle gløderør trækker ca. 17-18A i startstrøm så de er ok.
Afgang på kontrolbox for gløderør 4 er defekt, kontrolbox er udskiftet herefter er alt ok.
Den lave modstand på det gamle gløderør 4 må have ødelagt kontrolbox`en
Takker for de gode råd fra "CDI"