Side 1 af 1
slidte støddæmper W210
: 25. sep 2010, 16:45
af Lind2009
Jeg har en 220 cdi st.car fra 2001 med niveau reg.
Jeg synes den er blevet meget blød og gynger meget når jeg kører over fartbump osv.
Jeg fik trykprøvet system for et halv år siden ved mercedes og får den ferie tjekket hver sommer,
de nævner ikke noget om det er slidt.
Kan det være de bageste dæmper/hydralik der skal skiftes eller er det den grønne kugle ved dæmperne.
Og hvis det er, er de så meget dyre.
Re: slidte støddæmper W210
: 25. sep 2010, 19:35
af SLKkompressor
Har kørt W210 E320 sedan i 13 år skiftet alle støddæmpere efter hver ca 110.000 km. De foreste begynder sinpelt hen at snakke. Hver gang en "ny" bil. Har ingen erfaring med T model med niveau regulering men der sidder vel også støddæmpere på bagakslen der? Alt er relativt men orginale støddæmpere er sliddele hos MB og ikke særligt dyre der. Jeg har lige kikket i EPC systemet at du ikke har seperate støddæmpere på bagakslen, men dæmpningen er indbygget i neveau reguleringen og her står jeg af. En MB er en af de bedste til at klare trafikbump og det uden at gynge.
Re: slidte støddæmper W210
: 25. sep 2010, 20:09
af CDI
På en 210 stationcar er der hydraulisk nivaueregukering ligesom 124'eren.
Gaskuglerne tager støddæmpningen og teleskoperne som ligner støddæmpere klarer nivaeut (groft sagt)
Når gaskuglerne går, bliver bilen stenhård og hopper meget.
Defekte teleskoper er enten utætte eller gynger meget.
Har du tjekket om der er olie på systemet eller evt utæthed?
(det anbefales at skifte det hele på engang for at få optimalt ud af det, dvs både kugler og teleskoper)
Re: slidte støddæmper W210
: 26. sep 2010, 10:21
af Lind2009
Oliestanden er lige over min. og jeg fik det tjekket for ca. 20.000 km siden, om det var utæt.
Men hvis man skifter dæmperne for hver 110.000 og den har kørt 450.000 hvor jeg har kørt de 150.000
og jeg tror aldrig det har været skiftet

Hvad koster en komplet udskiftning af dæmper og regulering,
både foran og bagpå