20" på W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Juul
Geografisk sted: Ringsted

20" på W211

Indlæg af Juul »

Hej

Jeg har lige købt et sæt 20" (brugte) til min W211-E320.

Det ene dæk var desværre punkteret, så jeg monterede de 3 andre og kørte en tur. Efter kort tid fik jeg meddelelse om at
ABS, EPS, BAS og ESP var slået fra!

Jeg satte de originale hjul på igen og ingen problemer.

Kan det være dæktryksovervågningen der driller eller noget andet?
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Brugeravatar
BTE
Geografisk sted: Vestjylland

Re: 20" på W211

Indlæg af BTE »

Der skyldes du ændre din rulle radius. Så melder den fejl på ESP systemet.
På med en tester og nulstil :)
Juul

Indlæg af Juul »

Tak - Dvs. at man skal have en tester på hvergang man skifter fra sommer til vinter (og omvendt)?

Er der nogen der ved hvor man kan få en tester med disse funktioner til rimelige penge?
Karsten

Indlæg af Karsten »

Juul skrev:Tak - Dvs. at man skal have en tester på hvergang man skifter fra sommer til vinter (og omvendt)?

Er der nogen der ved hvor man kan få en tester med disse funktioner til rimelige penge?
Problemet var vel at der ikke er ens rullediameter på alle 4 hjul,(da du havde monteret 1 gammelt og 3 nye).
Bilen måler jo på alle 4 hjul og er rullediameter ikke ens melder den jo fejl !!
Juul

Indlæg af Juul »

ja, måske dét er problemet, men da der vil være forskellige størrelser dæk foran og bagpå, får jeg vel alligevel brug for en tester.
SLKkompressor
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af SLKkompressor »

Har aldrig oplevet/hørt om at man skal resætte ved skift af sommerdæk til vinterdæk. Problemed opstår hvis der på en aksel er forskellig type fælg og dæk hvilket i øvrigt ikke er tilladt. Jeg er overbevist om at når en fejl er rettet resætter systemet og man kan køre videre uden blinkende lygter. Fejl bliver lagret i bilens system og kan så slettes ved lejlighed. Hvis man interesserer sig for biler og deres teknik og vil forsøge at finde fejl og selv udbedre dem kan man anskaffe en OBD kodetester som kan læse de mest almindelige fejl og resætte fejl og service koder på biler efter 2001 tror jeg. Det er dog ikke alle koder som kan udlæses idet bilfabrikkerne råder over koder som kun fabrikken og autoriserede værksteder kan komme ind på. Læs mere om OBD koder og testere på internettet.
Besvar