Tilsodet indsugningsmanifold

Alt vedrørende teknik
Besvar
fougaard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. jul 2010, 09:20

Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af fougaard »

Her en lille advarsel til andre, så i forhåbentlig undgår at komme i samme situation.

Jeg havde et uheld med bilen i Sverige og det medførte bl.a. at ventilatorvingen gnavede en ledning over til føleren i indsugningsrøret.
Dette medførte, at motoren gik i nødprogram.. Og så er der meget langt fra Malmö til Billund med en 1600 kg campingvogn bagefter!!
Denne kørsel i nødprogrammet har tilsodet hele indsugningsdelel, så den næsten er lukket helt til og selv efter at alle fejl var rettet, blev
bilen ved med at ryge ubehersket lige så snart der skulle bestilles noget (Campingvognen var helt sort på venstre side når vi havde kørt).
Nu skal jeg så have skiftet hele indsugningsmanifold og have rengjort motoren (ventiler og sæder) og håber så, at den får det bedre...
Lad være med at køre for langt i nødprogram... Det er dyrt på længere sigt!!!!

:x
MB 220CDI (GT) 210T model med mange kilometer på bagen!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af BWJ »

Jeg vil tro, at 8 ud af 10 har tilsodede manifolds, det kan vi takke den fantastiske og "uundværlige" EGR fantastventil for, stik vacuumslangen til ventilen en "brødklemme" og fyld Bell-ad på ved hveranden tankning, så står den altid som et suttet bolsche.
8)
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af CDI »

Hvis man slår abgas-systemet fra, så motor kun får frisk luft..... går den alligevel på nødprogram :wink:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af BWJ »

CDI skrev:Hvis man slår abgas-systemet fra, så motor kun får frisk luft..... går den alligevel på nødprogram :wink:
? hvad mener du, min 210- 270cdi har altid kørt med "brødklemme" på vaccumslangen, no problemos :!:
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af CDI »

hmm.... underligt... er 100% sikker på at hvis mixhuset er delvis lukket på en 210 320'er, går den i nødprogram.
Man kunne godt snyde ikke-cdi motorerne men efter cdi kom, så var det slut med at køre udenom abgas-system....
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af Martin_E320CDI »

BWJ skrev:Jeg vil tro, at 8 ud af 10 har tilsodede manifolds, det kan vi takke den fantastiske og "uundværlige" EGR fantastventil for, stik vacuumslangen til ventilen en "brødklemme" og fyld Bell-ad på ved hveranden tankning, så står den altid som et suttet bolsche.
8)
Hvis man skal have indsugningssystemet til at stå som et suttet bolche kræver det vel en total rengøring at systemet eller...... findes der et mirakelmiddel der kan klare opgaven . Jeg ved at Bell add har en servicerens som du fraråder i en anden tråd?.
Den Bell add du bruger er vel tilsætning i dieselen og kommer vel ikke i indsugningssystemet hvis egr er blokeret hvilket jeg har tænkt mig at gøre.
Jeg har ikke problemer med tomgang eller andre ting ud over lidt oseri om morgenen i lysskæret fra de bagvedkørende , hvilket irriterer mig lidt og derfor vil jeg blænde egr og få renset lortet ud .

Ps , hvad er det for en Bell add du tilfører

Mvh Martin

w210 E290Td
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af BWJ »

Mercedese290 skrev:
BWJ skrev:Jeg vil tro, at 8 ud af 10 har tilsodede manifolds, det kan vi takke den fantastiske og "uundværlige" EGR fantastventil for, stik vacuumslangen til ventilen en "brødklemme" og fyld Bell-ad på ved hveranden tankning, så står den altid som et suttet bolsche.
8)
Hvis man skal have indsugningssystemet til at stå som et suttet bolche kræver det vel en total rengøring at systemet eller...... findes der et mirakelmiddel der kan klare opgaven . Jeg ved at Bell add har en servicerens som du fraråder i en anden tråd?.
Den Bell add du bruger er vel tilsætning i dieselen og kommer vel ikke i indsugningssystemet hvis egr er blokeret hvilket jeg har tænkt mig at gøre.
Jeg har ikke problemer med tomgang eller andre ting ud over lidt oseri om morgenen i lysskæret fra de bagvedkørende , hvilket irriterer mig lidt og derfor vil jeg blænde egr og få renset lortet ud .

Ps , hvad er det for en Bell add du tilfører

Mvh Martin

w210 E290Td
Det er denne jeg bruger, ved hver 3 tank før den dobbelt dosis http://www.landberg.dk/shop/bell-add-diesel-208p.html
Hvis du bruger det ufortyndet i en håndsprayer, og sprøjter det ind i manifold og omkring EGR, opløses møget over tid. (slukket motor)
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af Martin_E320CDI »

Nu har jeg prøvet et blænde egr med det resultat at bilen kørte af h til , den kunne ikke finde ud af gearene og var total sløv. Hvad har i andre gjort for at det fungerer. Jeg er klar over at der kan være forskel på hvordan motoren reagerer på indgrebet alt efter model, og at nyere modeller kræver et indgreb i styrringen :?

Min er en w210 e290 td - 96

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Tilsodet indsugningsmanifold

Indlæg af Martin_E320CDI »

Mercedese290 skrev:Nu har jeg prøvet et blænde egr med det resultat at bilen kørte af h til og formentlig i nødprogram.


Mvh Martin
Hvad har i andre gjort for at det fungerer?

Har i boret et lille hul i pladen så der sniger sig lidt luft gennem ell hvad har i gjort :?

Min er en w210 e290 td - 96

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Besvar