Min MB går i stå

Alt vedrørende teknik
Besvar
ksf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. okt 2010, 11:21

Min MB går i stå

Indlæg af ksf »

Jeg har en årg 2000 mb 320 cdi. Når bilen er helt kold om morgenen springer den lige igang men efter 3 sek går den i stå og så kan den ikke starte igen. Den skal køre ca 6-8 gange på starteren før den med møje og besvær hopper igang, resten af dagen er der ingen problemer med at starte. Det er kun når den er helt kold problemet er der. Bilen har nu været 5 gange på værksted hos 2 forskellige mekanikere der ikke har kunnet løse problemet Hva så her nogle gode råd eller ideer
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Min MB går i stå

Indlæg af CDI »

Virker glødesystemet?
Er der luft i brændstofsystemet?
Har man målt lækoliemængden på dysernes returside?
ksf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. okt 2010, 11:21

Re: Min MB går i stå

Indlæg af ksf »

Jeg vil mene gløderør er ok el ville lampen til forvarmer jo lyse, desuden starten bilen jo altid første gang hver morgen uanset vejret, men den går bare i stå igen efter ca 3 sek. Jeg vil lige ringe til min Mek og høre om han har kontr. de andre ting. Jeg ved at han har skiftet alle slanger og o ringe
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Min MB går i stå

Indlæg af oej »

Du skriver at alle O-ringe er udskiftet ! Er o-ringene i trykregulatoren tjekket ? For enden at Railen (fordeling af brændstof til dyserne) sidder trykregulatoren
Og på den sidder 2 stk. O-ringe som skal være ok. (den kan nemt skrues ud med 2 skruer)
Jeg har oplevet på en 210 220 CDI som gjorde det samme og der var den ene O-ring var defekt (så kan den miste brændstoftryk)
Man kan få et rep. sæt ved MB koster maks 30-40 kr.
ksf
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. okt 2010, 11:21

Re: Min MB går i stå

Indlæg af ksf »

Bilen har nu været hos 3 forskellige mekanikere og hos mercedes som mente det var som at finde en nål i en høstak. Til sidst kørte jeg op til Autogården i Viborg som skiftede brændstoffilteret og nu er problemet løst. Bare træls at alle slanger og o ringe er skiftet forgæves ,men hva så er det jo gjort. Samlet pris for alle værkstedsbesøg 8000 kr
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Min MB går i stå

Indlæg af CDI »

Hvilken Mercedes?
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Min MB går i stå

Indlæg af greasemonkey »

jeg vil helt sikkert prøve den retur ventil der sidder på brændstof filteret, sort studs med 2 pile på.. hvis den er utæt tømmer den filteret halvt men kan godt starte op på det der ligger i pumpen og railen.
Besvar