Oliefyr i s320 cdi
Oliefyr i s320 cdi
Hej er der nogen der ved hvor sikringer/relæer sidder i en s320 cdi til oliefyret ? blæseren starter med fjernbetjeningen men fyret starter ikke .
Endvidere mangler jeg oversigt over sikringer.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig da det er ved at være koldt.
På forhånd tak.....
Endvidere mangler jeg oversigt over sikringer.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig da det er ved at være koldt.
På forhånd tak.....
Re: Oliefyr i s320 cdi
er du sikker på dit fyr ikke er brændt sammen det er desværre en svaghed på mercedes .
Nej hvordan måler jeg det??
det kan en tester se .. ved på min 210 sidder der en knap i askebære til at slukke fyr ved ikke om du har sådan en knap . da mit var defekt kunne det godt tænde varme blæser i kabinen men fyret kørte ikke du skal også kunne høre din pumpe bag på bilen ( brummer lidt ) et nyt fyr koster ca 2500 org hos gørløse med 124forum s rabat
Nej jeg har ingen knap.kun fjernbetjening som der åbenbart kun er i en årg.2000...
Mener at jeg har læst her et sted at fyret sidder i kofangeren.....tænker på gløderøret.
I instruktionsbogen står der at der er en menu over start/stop-tider i multifunktionsdisplayet denne menu er der ikke i min.
Er der eventuelt en bestemt måde de forskellige knapper i kabinen skal stå for at bruge fyret?
Mener at jeg har læst her et sted at fyret sidder i kofangeren.....tænker på gløderøret.
I instruktionsbogen står der at der er en menu over start/stop-tider i multifunktionsdisplayet denne menu er der ikke i min.
Er der eventuelt en bestemt måde de forskellige knapper i kabinen skal stå for at bruge fyret?
Som regel sidder fyret i højre forskærm foran, det du skal finde er 3 sikringer som siddr tæt sammen og for sig selv, og tit på højre inderskærm (i motorrum)
I sikringsholderen sidder der en 15, 25, og 1 Amp sikring, ved at trække den midterste ud og genindsætte den efter min. 5 sek. starter fyret.
Som regel er det fjernbetj. der har sløve batterier og har mistet koden, det sker også hvis man ikke skifter batterierne hurtigt nok.
Blinker din diode i fjernbetj hurtigt når du trykker ON ?
I sikringsholderen sidder der en 15, 25, og 1 Amp sikring, ved at trække den midterste ud og genindsætte den efter min. 5 sek. starter fyret.
Som regel er det fjernbetj. der har sløve batterier og har mistet koden, det sker også hvis man ikke skifter batterierne hurtigt nok.
ZOOM ZOOM.
Som regel sidder fyret i højre forskærm foran, det du skal finde er 3 sikringer som siddr tæt sammen og for sig selv, og tit på højre inderskærm (i motorrum)
BWJ
Geografisk sted: Stenløse
Har fundet fyret i højre forskærm bagerst-ikke under forlygte.....fjernbetjening blinker normalt--gløderør virker--blæser i kabine virker--blæser i oliefyr virker--pumpe under tank virker--alt har været adskilt og prøvet på et batteri enkeltvis..men fyret vil ikke tænde(vil se på brændstoftilførslen og måle strømimpuls til pumpe)kan desuden høre at fyret snurrer,men tænder ikke...Mangler desperat en oversigt over sikringer,så hvis i også kan hjælpe der,er der en lykkelig MB-ejer....
BWJ
Geografisk sted: Stenløse
Har fundet fyret i højre forskærm bagerst-ikke under forlygte.....fjernbetjening blinker normalt--gløderør virker--blæser i kabine virker--blæser i oliefyr virker--pumpe under tank virker--alt har været adskilt og prøvet på et batteri enkeltvis..men fyret vil ikke tænde(vil se på brændstoftilførslen og måle strømimpuls til pumpe)kan desuden høre at fyret snurrer,men tænder ikke...Mangler desperat en oversigt over sikringer,så hvis i også kan hjælpe der,er der en lykkelig MB-ejer....
Jeg har lige fået tjekket mit webasto fyr. det gjorde det samme som det du beskriver . men strartede ikke. så skiftede jeg cirkulationspumpen og nu virker det de pumper har det med at kalke til hen over sommeren vis man ikke bruger det jævnligt.
har konstateret at der ikke er strøm til impulspumpen,men kan ikke finde sikringen der hører dertil.Min ydmyge teori er at når det ikke får olie kan det jo heller ikke tænde.......
Kan ikke finde de 3 sikringer som i omtaler på 15-25-1 amp.
Kan ikke finde de 3 sikringer som i omtaler på 15-25-1 amp.
Hvis bilen er født med fyret, er der kun en sikring til den.
Det er nr.41 20A konstant plus.
Dem med tre sikringer er typisk eftermonteret universale fyr.
Det er nr.41 20A konstant plus.
Dem med tre sikringer er typisk eftermonteret universale fyr.
fint
at det er nr.41 MEN jeg har som før omtalt at jeg mangler oversigt over hvor de forskellige sikringer er og hvad de er til..
oliefyret får strøm men impulspumpen får ikke strøm(det er dens sikring jeg eftersøger)
PS.godt at se at der er nogle der prøver at hjælpe......TAK.
at det er nr.41 MEN jeg har som før omtalt at jeg mangler oversigt over hvor de forskellige sikringer er og hvad de er til..
oliefyret får strøm men impulspumpen får ikke strøm(det er dens sikring jeg eftersøger)
PS.godt at se at der er nogle der prøver at hjælpe......TAK.
Doseringspumpen får signal direkte fra fyret.....
Man skal bare fejludlæse og evt. køre en driftstest for at se om pumpe, blæser osv kører...
Måske er fyret låst pga 3 startforsøg uden start!!!
Derfor, tester på, slet fejl, kør driftstest...
Man skal bare fejludlæse og evt. køre en driftstest for at se om pumpe, blæser osv kører...
Måske er fyret låst pga 3 startforsøg uden start!!!
Derfor, tester på, slet fejl, kør driftstest...
takker.fejludlæsningsstikket hvor sidder det og hvordan prøvekører jeg når det ikke vil starte.
vi kommer tættere og tættere (det skal nok lykkedes)he-he
vi kommer tættere og tættere (det skal nok lykkedes)he-he
Man fejludlæser den via ODB-stikket med en Mercedes-tester... måske kan en Bosch-teser eller lign. også løfte opgaven...
Jeg skal lige være sikker på om fyret er org.mont. derfor send lige stelnr. på bilen..
Jeg skal lige være sikker på om fyret er org.mont. derfor send lige stelnr. på bilen..
er original monteret..odb stik hvor sidder det? normalt i de andre biler jeg har haft sidder det foran gearstang eller under rattet.og er der en sikring kun til doseringspumpen?
Takker næsten over......
Takker næsten over......