Blæseren er "stået" af MB190E - 1985

Alt vedrørende teknik
Besvar
icepirat
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. mar 2009, 11:22
Geografisk sted: Hvdovre

Blæseren er "stået" af MB190E - 1985

Indlæg af icepirat »

Min blæser er tilsyneladende stået af, der er ihvertfald ikke noget der kører og jeg ser frem til en vinter uden varme i bilen :cry: hvis jeg ikke får løst dette problem.

Jeg har næsten skilt hele instrumentpanelet fordi jeg troede at blæseren kunne nås derfra men det er ikke tilfældet - mit spørgsmål er derfor, hvordan kommer man til blæseren på en MB190E?

Et spørgsmål mere, hvad kan være årsagen til at blæseren pludselig stoppe, kan der være tale om en sikring eller en anden elektrisk årsag, jeg har naturligvis checket sikringerne og prøvet at finde et relæ eller lignende men uden held.

Er der nogle der har erfaringer med dette problem vil jeg være meget glad for eventuelle indspark.

M.v.h.
icepirat
Icepirat
apollovej12
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. nov 2010, 11:09

Re: Blæseren er "stået" af MB190E - 1985

Indlæg af apollovej12 »

Hej du. Jeg havde samme problem, men løste det ved at sprøjte kontaktrens ind i kontakten i panelet og samtidig fjerne sikring 1 og sætte den på plads igen - og vubti - nu virker den igen.
icepirat
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. mar 2009, 11:22
Geografisk sted: Hvdovre

Re: Blæseren er "stået" af MB190E - 1985

Indlæg af icepirat »

Tak til Apollovej12 for svar, jeg kan imidlertid oplyse at jeg heldigvis har løst problemet for et lille stykke tid siden og sikken et held med tanke på den vinter der har ramt os.

Jeg fandt et andet MB forum og 2 gutter der havde haft det samme problem havde, udover at lave en beskrivelse også lagt billeder ind som viste step by step hvordan de havde løst problemet, med denne billedmontage tog det mig ca. 1½-2 timer at finde frem til, dvs. skille alt ad foran således jeg kunne komme til blæseren, der som det viste sig sad fast, efter at have "roteret" blæseren med fingrene flere gange løsnede blæseren sig, dog ikke nok til at den ville køre på lav hastighed uden "hjælp", derfor afmonterede jeg så hele blæserhuset og kunne så give akslen lidt olie i begge ender og nu kører blæseren som om den var ny.

Link til denne fremragende side:

http://190rev.net/forums/showthread.php ... ower+motor

Håber at andre kan få glæde af dette indlæg.

Mvh.
iceoirat
Icepirat
Besvar