TV signal i APS Command

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mario
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. jul 2010, 10:31

TV signal i APS Command

Indlæg af Mario »

Hej - Jeg har en S211 (E 270) fra 03 med APS Command. Er der nogen der ved hvordan jeg får tv signal i den - og også hvordan jeg få gjort således, at billedet ikke går ud ved en bestemt hastighed?

Mvh
Mario
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af Bri_jac »

Er det overhovedet muligt at modtage TV signal, da vi idag kun har digitalt sendenet. Du skriver din bil er fra 2003
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af Søren E »

Jeg har tv i min og det er en dvb-t modtager, så det kan da lade sig gøre. Det hele er dog fra fabrikken - om det kan eftermonteres ved jeg ikke.

Søren
Bri_jac skrev:Er det overhovedet muligt at modtage TV signal, da vi idag kun har digitalt sendenet. Du skriver din bil er fra 2003
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af BTE »

Hej...

"Video in motion" - kan du selv unlocke direkte i bilen, eller vha. MB testeren. Skal lige sige det ikke er lovligt :)

ENGINEERING MODE Menu:
Press Mute + Endcall + Service (all together and hold for 5 secs)

ENGINEERING MODE Extended Menu:
ENGINEERING MODE Menu:
Press # * left cursor arrow (all together and hold for 5 secs)

The new menu items are:
• Dr.Dist – Driver Distraction
• RegCod – Region Code
• Backd…- Backdoor


Driver Distraction menu:
handbrake locked
gear shift in P
speed 0 km/h
speed 10 km/h
general picture lock

Un-selecting these gives you 'Video in Motion'


Mht. til tv signal i bilen, skal du ha fat i en tv tuner, DVB-T tuner mere præcist. De forhandles på ebay.:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=comand+ ... m270.l1313 - du skal have den til en 2.0

Mvh
Bayram
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af Avantgarde »

Bayram T. skrev:Hej...

"Video in motion" - kan du selv unlocke direkte i bilen, eller vha. MB testeren. Skal lige sige det ikke er lovligt :)

ENGINEERING MODE Menu:
Press Mute + Endcall + Service (all together and hold for 5 secs)

ENGINEERING MODE Extended Menu:
ENGINEERING MODE Menu:
Press # * left cursor arrow (all together and hold for 5 secs)

The new menu items are:
• Dr.Dist – Driver Distraction
• RegCod – Region Code
• Backd…- Backdoor


Driver Distraction menu:
handbrake locked
gear shift in P
speed 0 km/h
speed 10 km/h
general picture lock

Un-selecting these gives you 'Video in Motion'


Mht. til tv signal i bilen, skal du ha fat i en tv tuner, DVB-T tuner mere præcist. De forhandles på ebay.:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=comand+ ... m270.l1313 - du skal have den til en 2.0

Mvh
Bayram
Hej Bayram

Har du en lignende vejledning til en 2.5 Command??? Det kunne jeg nemlig godt bruge :D
W212 E200 CDI
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af BTE »

Hej Bayram

Har du en lignende vejledning til en 2.5 Command??? Det kunne jeg nemlig godt bruge :D

Avantgarde
Hejsa...

Der er desværre ikke mulighed for at omgå NTG 2.5 med en programmerings kode. Du kan derimod godt komme ind i opsætningen af enheden, men der er desværre ikke en mulighed for at tillade Video in motion! Jeg har prøvet i adskillige timer at granske menuerne igennem. Uden held desværre :? :evil:

"kode" der til er: Tryk og hold - slut opkald + 6 + * i 5 sekunder - ÆNDRE IKKE NOGET DU IKKE HAR FORSTAND PÅ! :)

Eneste løsning dertil er at købe et modul til små 1200 kr over ebay.de - jeg har købt og monteret et, men må ærlig indrømme det er begrænset hvor meget jeg benytter det igen. Det er selvfølgelig rart på de lang ture i udlandet, men benytter der ikke på vejene herhjemme :)

Mvh
Bayram
FaceLift
Indlæg: 25
Tilmeldt: 24. aug 2010, 17:15

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af FaceLift »

HeY Bayram..

Hej er der en kode til en command fra w211 model-2007

Og jeg ville lige spørge også angående om mit tv på command at der er ikk noget signal om hvad det kan være testern siger ikk noget fejl og alle kabler skulle meget gerne side på rigtigt.

Nogle erfaring.........????
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af Søren E »

Hej

Har du fået monteret solfilm? Det kan godt bremse tv-signalet - jeg har selv problemet.

Eller hvis det er en analog modtager, så udsendes der altså ikke tv-signaler i den form mere.

Søren
FaceLift skrev:HeY Bayram..

Hej er der en kode til en command fra w211 model-2007

Og jeg ville lige spørge også angående om mit tv på command at der er ikk noget signal om hvad det kan være testern siger ikk noget fejl og alle kabler skulle meget gerne side på rigtigt.

Nogle erfaring.........????
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af BTE »

FaceLift skrev:HeY Bayram..

Hej er der en kode til en command fra w211 model-2007

Og jeg ville lige spørge også angående om mit tv på command at der er ikk noget signal om hvad det kan være testern siger ikk noget fejl og alle kabler skulle meget gerne side på rigtigt.

Nogle erfaring.........????
Hejsa :)

For w211 >2005 er kombinationen: Slut opklad + mute + Serv
Der kan du unlocke mp3 afspilning og video in motion :)

Mht. til dit tv signal problem - Så er Søren E inde på noget af det rigtige

Mvh
Bayram
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af Avantgarde »

Bayram T. skrev:Hej...

...Mht. til tv signal i bilen, skal du ha fat i en tv tuner, DVB-T tuner mere præcist. De forhandles på ebay.:
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=comand+ ... m270.l1313 - du skal have den til en 2.0

Mvh
Bayram
Hej Bayram

Det lyder til at du ved en hel del om tv/command.
Jeg har en 2.5 command in min W211(facelift), og vil gerne kunne se tv - også når bilen kører.
Hvis jeg køber denne:
http://cgi.ebay.de/DVB-T-Tuner-USB-Merc ... 519612f7bc

Har jeg så hvad der skal til for at få det til at fungere?
Er det forholdsvis let at montere? - og kan det hele være bag ved commanden?

mange spørgsmål, men håber at du kan hjælpe?
W212 E200 CDI
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: TV signal i APS Command

Indlæg af BTE »

Hej Avantgarde...

Umilddelbart ser det ud til at der er alt hvad du skal bruge i sættet.
Du køber faktisk 2 separate enheder her.
1: unlock af tv in motion enheden
2: DVB-T tuner til bilen.

Enhed 2 kan du faktisk købe hvilket som helst sted. Så længe det er en DVB-T tuner. Der er også nogle ganske fine tunere til slag her i DK hos de forskellige forhandlere. Mht til prisen skal jeg ikke kunne sige hvor meger du spare ved at handle i Tyskland, men men plejer som regel gerne at spare nogle hundrede kroner :)

Enheden 1 har yderligere den funktion at den kan tilslutte andet AV udstyr, f.eks. DVB-T tuner.

Om du kan montere det hele inde bag Comand tvivler jeg lidt på, enhed 1 kan godt være der. Enhed 2 kan måske godt liggen under rattet, der er god plads deroppe. Spørgsmålet er bare og AV kablerne er lange nok til det. Eller er det bare universale kabler der kan købes i T-Hansen f.eks. Antenner ville jeg trække og til bagruden og klister dem på der. Måske overveje at købe en kraftigere antenne? :) tvivler lidt på du stadig får et godt signal ved 250 km/t ;) heheh

Det er faktisk bare plug and play. Der skal ikke det store kunnen til at afmontere Comand og få sat ledninger på i bag. Bagpå Comand er der en stik (Fakra) hvorpå der står Video, der skal stikket fra enhed i :)

Det eneste jeg lige hæfter med ved i annoncen er:
"nterface ist kompatibel mit COMAND-2.5 System

Mercedes S-Klasse ( W220 )
Mercedes SL Klasse bis Bj. 1999
Mercedes CL-Klasse ( C215 )"

De nævner ikke E klassen, men derimod NTG 2.5

Håber det var svar på dine spørgsmål :)

Mvh
Bayram
Besvar