W211 320cdi v6 brummer når den er varm

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

W211 320cdi v6 brummer når den er varm

Indlæg af 270cdi »

Hej alle her på forumet

Jeg har et problem med min bil efter min kære bror har skam kørt min bil

den er begyndt af brumme som om min udstødning er utæt og så lugter den brændt der er ikke noget når den er kold og det er ikke vær gang den brummer og lugter det er som regl vis den er blevet fyret af

kan dette være mit partikkel filter?? eller utæt dysse eller noget andet håber der er en der kender til problemet

jeg har haft en tester på ingen fejl

Mvh Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: W211 320cdi v6 brummer når den er varm

Indlæg af Søren E »

Hej

For mig at høre lyder det som om, at partikelfilteret brænder snavset af. Min gør det også af og til og er helt normalt. Det lugter nemlig lidt brændt og lyder som om der er monteret sportsudstødning ;-). Jeg mener, at motorstyringen sprøjter lidt ekstra brændstof ind ved et bestemt tidspunkt i forbrændingsstakten, således at temperaturen i filteret stiger = brænder partiklerne af til aske. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng mellem partikelafbrænding og "frisk" kørsel.

Søren



270cdi skrev:Hej alle her på forumet

Jeg har et problem med min bil efter min kære bror har skam kørt min bil

den er begyndt af brumme som om min udstødning er utæt og så lugter den brændt der er ikke noget når den er kold og det er ikke vær gang den brummer og lugter det er som regl vis den er blevet fyret af

kan dette være mit partikkel filter?? eller utæt dysse eller noget andet håber der er en der kender til problemet

jeg har haft en tester på ingen fejl

Mvh Peter
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: W211 320cdi v6 brummer når den er varm

Indlæg af 270cdi »

Hej Søren

tak for svar nu er jeg mere rolig hvor tit skal den gøre det og skal man vente med af slukke bilen til den er færdig??

mvh Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: W211 320cdi v6 brummer når den er varm

Indlæg af Søren E »

Hej igen

Den gør det imellem et par tusinde km vil jeg tro - plus minus. Det afhænger vist lidt af, hvor mange korte og lange ture man kører. Jeg ved ikke om det er en fordel at lade den brænde færdig, men det kan man jo reelt ser ikke lade sig styre af :-).
270cdi skrev:Hej Søren

tak for svar nu er jeg mere rolig hvor tit skal den gøre det og skal man vente med af slukke bilen til den er færdig??

mvh Peter
Besvar