E290 Brændstof forbrug

Alt vedrørende teknik
Besvar
super-mario

E290 Brændstof forbrug

Indlæg af super-mario »

Hej

Jeg har været inde og kigge på spritmonitor.de og jeg kan se at min bil kører alt for lidt på literen

Den ligger altid lige omkring 10,5-11 Kml uanset om det er langtur eller bykørsel, den bør køre omkring 14 på længere ture.

Hvad kan der være galt (jeg kører pænt) dog er 75% bykørsel. ?

Det skal siges at jeg har fået lavet diesel pumpe sidste år og bad ved samme lejlighed værkstedet om at checke dyser som skulle være ok.

Jeg overvejer at tage indsugnings manifolden samt agr ventilen af for at rense evt. koks af, kan det være medvirkende til dårlig brændstof økonomi ?

Motoren går rigtig godt ryger ikke (en lille smule hvis der bliver kørt rigtig hårdt med fuld gas).

Jeg er super glad for bilen (må dog erkende at det koster en hel at få en 13 år gl mercedes der har kørt 540.000 100% iorden igen).

Mvh.Jan
super-mario

Re: E290 Brændstof forbrug

Indlæg af super-mario »

Så har jeg renset agr ventilen(den var ikke kokset til)

Jeg har skiftet temperatur censoren (den meldte fejl på testeren).

Nu mangler jeg bare at få skiftet mit tilskudsfyr, og så skifter jeg termostaten ved i samme ombæring.

Den tager en evighed om at nå op på 80 grader om vinteren.

Jeg har en teori om at den muligvis bruger mere diesel end den skal fordi den er så lang tid om at blive varm, og derfor giver extra brændstof til motoren under opvarmning.

Jeg er nu nede på under 10km/l ved småture og en del tomgang om morgenen.

Hvor langt kører i andre på literen i jeres 290ére ? (hvis det er normalt vil jeg ikke forsøge at fejlfinde mere på den).

Glæder mig til at få den tilbage fra maler efter at have splittet den helt fra hinanden, og jo de ruster men være er det jo heller ikke, den er jo trods alt fra 97.

Mvh.Jan
Besvar