Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Alt vedrørende teknik
Besvar
xxx
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. dec 2010, 16:28

Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af xxx »

Hey

jeg har for nyligt haft lidt stress med min mercedes, håber i kan hjælpe mig. Det er en E klasse, 2.3 124 W, (Benzin)

Jeg har problemer med starte bilen om morgen eller hvis den har stået koldt i langt tid. Starteren fungere fint, men der sker ikke det store. Det ender tit med at batteriet løber tør for strøm. Den kan godt starte efter et par gang, hvis jeg sprøjter noget Benzin start ved luftindgangen. Det startede efter at jeg en dag havde kørt bilen's brændstof til bunden, hvor den efter gik ud, lidt dumt, men pungen var glemt derhjemme. I starten kunne den godt tændes, hvis jeg bare prøvede mange gang, men nu hvor det er blevet koldere er det næsten umuligt og starte bilen uden Benzin start, og nå den først er startet, kan den ikk holde i tomgang mens den koldt, stå virkeligt lavt i tomgang. Men efter at den bliver varmt, køre den helt normalt. Har prøvet og skifte Benzin filtret og hælde omkring 2½ litre Karburatorvæske i tanken, men uden det store hjælp.

er der nogen derud der kan komme med go råd :)
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af CDI »

Hvor gamle er dine tændrøre, kabler, rotor og strømfordelerdæksel?
xxx
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. dec 2010, 16:28

Re: Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af xxx »

pas :? har kun haft bilen i 6-7 måneder. Men synes bare det hele opståede efter at jeg kørt med bunden af reserve tank. Kan det have noget med tændrøre, kabler, rotor og strømfordelerdæksel og gøre ?? Den stå også virklige lavt i tomgang nå den er kold..
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af CDI »

Måske sikringen på overspændingsrelæet eller selve overspændingsrelæ som er dårlig.
xxx
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. dec 2010, 16:28

Re: Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af xxx »

Okie, den må jeg lige kigge på, havde bare ikke regnet med at det skyldes en relæ. Hvad gøre den relæ :) ??
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Bilen kan ikke starte uden Benzin Start

Indlæg af CDI »

Blandt andet spænding til KE-styreenhed (indsprøjtningsanlægget)
Besvar