E280 cdi V6 starter dårligt

Alt vedrørende teknik
Besvar
bonodk

E280 cdi V6 starter dårligt

Indlæg af bonodk »

Hej jeg er ny her på forum, men har kigget med engang imellem.

Jeg har købt en E280 cdi V6 2006 (ikke faceliftet) for nogle måneder siden, og har lavet nogle småting på den her og der.

Men den starter ikke særlig godt, altså den starter hver gang og første gang men det kan tage noget tid. Hvad kan problemet være ?
Batteriet er helt nyt og starteren køre fint, har fået testet gløderør og skiftet 2 stk og skiftet forvarmer styreenheden.

Så knurrer den også når jeg trykker bremsen ned og slipper igen. I dag da det var -14 grader låste jeg den op på fjernbetjeningen og der knurrede den på samme måde inden jeg overhovedet havde åbnet døren. Jeg ved ikke om det betyder noget men vil gerne vide hvad det er.

Når jeg åbner bagsmækken og stikker hovedet ind og lytter efter er der en lyd som når en mobil tlf vibrerer, og den bliver bare ved og ved og jeg aner ikke hva det kan være.

Håber i kan hjælpe mig :D på forhånd tak. Mvh Tom
Søren E
Geografisk sted: Måløv

Re: E280 cdi V6 starter dårligt

Indlæg af Søren E »

Hej

Jeg har været ude for nøjagtig det som du beskriver mht. start af bilen. Jeg fik skiftet sluttrinnet til forvarmeren, tror jeg nok det var. Jeg ved så ikke om det som du nævner, "styreenhed til forvarmer" er det samme som sluttrinnet?? Men det hjalp!

Hvis din MB ikke er den faceliftede version, så vil jeg mene, at den brummen du kan høre er SBC enheden (er ikke i facelift), der laver en slags selvtest eller opbygger tryk (hvad ved jeg). Jeg har selv haft den ikke-faceliftede version engang, og den gjorde det samme. Det er efter sigende helt normalt - der sidder en lille pumpe deri.

Søren

bonodk skrev:Hej jeg er ny her på forum, men har kigget med engang imellem.

Jeg har købt en E280 cdi V6 2006 (ikke faceliftet) for nogle måneder siden, og har lavet nogle småting på den her og der.

Men den starter ikke særlig godt, altså den starter hver gang og første gang men det kan tage noget tid. Hvad kan problemet være ?
Batteriet er helt nyt og starteren køre fint, har fået testet gløderør og skiftet 2 stk og skiftet forvarmer styreenheden.

Så knurrer den også når jeg trykker bremsen ned og slipper igen. I dag da det var -14 grader låste jeg den op på fjernbetjeningen og der knurrede den på samme måde inden jeg overhovedet havde åbnet døren. Jeg ved ikke om det betyder noget men vil gerne vide hvad det er.

Når jeg åbner bagsmækken og stikker hovedet ind og lytter efter er der en lyd som når en mobil tlf vibrerer, og den bliver bare ved og ved og jeg aner ikke hva det kan være.

Håber i kan hjælpe mig :D på forhånd tak. Mvh Tom
CDI

Indlæg af CDI »

Alt det som Søren E har skrevet.
samt
Få kontrolleret om forkæden er blevet for lang.
bonodk

Indlæg af bonodk »

jeg ved heller ikke om sluttrin er det samme som forvarmer styreenhed ?

Måske sku jeg lige få tjekket om der evt. sku være gået flere gløderør.

Hvad med den mobil tlf vibrationslignende lyd fra bagagerummet ?

Jeg har også hørt at insugnings manifoldende sku være et svagt punkt på e280 cdi, hvordan viser det sig ?

CDI du skriver forkæden kan være for lang, men bilen skraldrer ikke eller noget, men det er måske en god idé og få tjekket alligevel ?
Bilen har gået 320.000 km

Tak for svar indtil videre
CDI

Indlæg af CDI »

Gløderelæ, forvarmer styreenhed eller sluttrin er det samme bare forskellige udtryk.
Ang. kæde, så behøver den ikke skralde eller ralle, mååååske lige efter motorstart i 2-3sek.
Lyd fra bagagerum.... har du ortopædiske sæde/r?
Hvis ja, kan det være luftpumpen (sidder ved venstre bagskærm) som kører for meget pga utæthed i systemet.
bonodk

Indlæg af bonodk »

CDI skrev:Gløderelæ, forvarmer styreenhed eller sluttrin er det samme bare forskellige udtryk.
Ang. kæde, så behøver den ikke skralde eller ralle, mååååske lige efter motorstart i 2-3sek.
Lyd fra bagagerum.... har du ortopædiske sæde/r?
Hvis ja, kan det være luftpumpen (sidder ved venstre bagskærm) som kører for meget pga utæthed i systemet.
Ja der er nemlig utæthed i det luftsystem så det er da helt sikkert. man kan høre det suser under føresædet i ca 1 min også holder det igen.
der hvor slangerne under sædet er samlet er samleren knækket. Tak for svar :D .
Besvar