Vedr. tuning til E280 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
kimnemmøe
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. mar 2010, 13:52

Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af kimnemmøe »

Hej, har kigget på noget tuning til min Mercedes E280 CDI Avantgarde fra 2004-2005, det er en kombi.

Har været inde på denne hjemmeside.
http://www.tuningstyling.co.uk/tuning-s ... ng-styling

Er der nogen der kan hjælpe mig her eller har andre gode ideer til hvad jeg kunne gøre ??

Hilsen Lasse :) :)
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af bonodk »

De her steder er nummer 1 :

www.landberg.dk

www.rh-motorsport.dk

Så ryger din bil på rullefelt og bliver opgraderet til 250 hk.
kimnemmøe
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. mar 2010, 13:52

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af kimnemmøe »

Perfekt, det vil jeg se på ;)

Takker mange gange ;)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af BWJ »

Alternativ: køb den rigtige størrelse motor fra starten af, og spar 1000 vis af kroner på rep.
ZOOM ZOOM.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af bonodk »

BWJ skrev:Alternativ: køb den rigtige størrelse motor fra starten af, og spar 1000 vis af kroner på rep.
Hva mener du ? Han har den rigtige størrelse motor 3,2 liter. Hk er bare gemt væk i den, selvfølgelig skal de hives frem :mrgreen: .
Folk chipper også en E420 cdi med 314 hk.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af BWJ »

bonodk skrev:
BWJ skrev:Alternativ: køb den rigtige størrelse motor fra starten af, og spar 1000 vis af kroner på rep.
Hva mener du ? Han har den rigtige størrelse motor 3,2 liter. Hk er bare gemt væk i den, selvfølgelig skal de hives frem :mrgreen: .
Folk chipper også en E420 cdi med 314 hk.
Joee, men de samme folk, dem med E420, splitter også drivlinie mm ad.
Uanset hvad de forskellige chipproducenter bilder folk ind, vil det slide max på køretøjet, ellers bed om en garanti på motor og drivlinie, (det er jo bare gemte HK) kan du ikke få det, hvem skal mon så til lommerne når det siger "klonk" :D
Men Ok, sikkert sjovt så længe det holder....
ZOOM ZOOM.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af bonodk »

Jo men hk er jo ikke "gemt" i e420 cdi, skrev det bare for at sige at selv når man ikke kan købe større, så er det alligevel ikke stort nok .Men kræfterne er da gemt i en e280 cdi, motoren er lige så stor som e320 cdi den er bare droslet. MEN kører man råddent så bliver den da hurtigere slidt selvfølgelig, men så kan man også ødelægge alt.

Jeg har haft en E270 cdi w210 hvor jeg skiftede turboen ud med en turbo fra en 320 cdi og dyser fra en c30 cdi amg.
Den blev så rullet til 270 hk og 570 nm. Den kørte sgu mange km med det uden problemer og tro mig det blev brugt :D.
Hvorefter jeg solgte bilen som stadig kørte fint.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af BWJ »

citat:"Jeg har haft en E270 cdi w210 hvor jeg skiftede turboen ud med en turbo fra en 320 cdi og dyser fra en c30 cdi amg"

øhh nå, ja ja - der er nok meget jeg ikke ved noget om. :shock:
ZOOM ZOOM.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Vedr. tuning til E280 CDI

Indlæg af bonodk »

hehe ja men sådan er det jo, man kan blive ved med og presse kræfter ud af dem hvis bare dyser og turbo er stor nok. På min kunne turboen ikke giv mere luft end til de 270 hk, havde jeg skiftet den ud igen med en større havde den fået flere, hvorefter dyserne sikkert ikke vil kunne gi mere.

Men så begynder man også og presse indrømmer jeg. Nok på grund af den erfaring jeg gjorde mig der at jeg er ligeglad med og chippe :D
Besvar