W211. Navigation på afveje...NULSTILLING???
W211. Navigation på afveje...NULSTILLING???
Hej. Er netop blevet den lykkelige ejer af en E280 med Comand Navigation med DVD'en i bagagerummet. MEN.... efter en tur på Kattegat, kan den ikke regne den rigtige position ud. Så Navigationen viser stadig Jylland, selvom jeg er kommet hjem. Kan man nulstille Navigationen? Hjælper det at tage spændingen fra akkumulatoren? Og hvis jeg gør, skal alle mulige ting i Comanden i øvrigt så genstartes med alle mulige koder, som jeg ikke har? Håber på HJÆLP.
Re: W211. Navigation på afveje...NULSTILLING???
Lyder som om den har mistet GPS signalet.
På en eller anden måde få bjælken frem under skærmen hvor den viser antal synlige satelliter,
meter over havets overflade og positioner.
Der skal være mindst 3 synlige satelliter før navi viser korrekt.
På en eller anden måde få bjælken frem under skærmen hvor den viser antal synlige satelliter,
meter over havets overflade og positioner.
Der skal være mindst 3 synlige satelliter før navi viser korrekt.
-
- Geografisk sted: Midtfyn
1.Hvis du har en bærebar PC liggende i bilen især i bagagerum kan den forstyrre GPS signalet. 2.Du kan forsøge at rense DVDen med lunkent vand tilsat lidt opvaskesæbe. Selfølgelig aftør skiven omhyggeligt før den sættes i igen.
Hmm, ser ud til, at den ikke kan finde satellitterne - der er "bjælke" ud for satellit-ikon. Hvordan kan den mon alligevel "bevæge" sig uden antenne? Findes der en manuel måde, hvor man kan restarte søgning af satellitter???
Den får også input fra can-bus, og kan derfor godt "bevæge" sig.
Har skiftet min ant. som var defekt, (W210) gjorde det samme som din.
Har skiftet min ant. som var defekt, (W210) gjorde det samme som din.
ZOOM ZOOM.
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Et værksted med det rigtige udstyr kan måle antennesignalets kvalitet.
Ud fra kompas samt hastigheds input kan den rykke lidt.a_funch skrev:Hmm, ser ud til, at den ikke kan finde satellitterne - der er "bjælke" ud for satellit-ikon. Hvordan kan den mon alligevel "bevæge" sig uden antenne? Findes der en manuel måde, hvor man kan restarte søgning af satellitter???
Tak for hjælpen. Fejlen er fundet - defekt antenne...