CDI+triptronic eller turbo+manuel??
: 8. jan 2011, 12:30
Har mig en '97er E290 sedan - med godt optræk og fin økonomi (+18 km/l) trods små 600.000 km. Tilsyneladende den eneste i DK med manuel gear
.
Nu overvejer jeg så at opgradere til en slut '90 E220 CDI - hovedsageligte for at få lidt mere udstyr, ca 50.-60.000 kr. klassen. Jeg er ikke i tvivl om at det kører godt, MEN:
- er CDI motoren lige så stærk/problemfri som min 290'er??
- er den lige så frisk??
- holder de triptronic gearkasser?? Triptronics er jo ikke kendt for at være billige i rep....
- hvilken økonomi kan man forvente af en E220 med triptronic??
Kort sagt: ville i anbefale at skifte??

Nu overvejer jeg så at opgradere til en slut '90 E220 CDI - hovedsageligte for at få lidt mere udstyr, ca 50.-60.000 kr. klassen. Jeg er ikke i tvivl om at det kører godt, MEN:
- er CDI motoren lige så stærk/problemfri som min 290'er??
- er den lige så frisk??
- holder de triptronic gearkasser?? Triptronics er jo ikke kendt for at være billige i rep....
- hvilken økonomi kan man forvente af en E220 med triptronic??
Kort sagt: ville i anbefale at skifte??