w124 med 380 sec v8

Alt vedrørende teknik
Besvar
dkrednek
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jan 2011, 14:22

w124 med 380 sec v8

Indlæg af dkrednek »

hej jeg har en w124 pic up, som jeg har en sec 380 motor og gearkasse plus bagtj til at smide i, ville bare lige vide om andre fors;gt noget lignende p deres w124 og hvis der er en klog mand der kan fort;lle mig om det stadig kan lade sig g're at bygge den om til 4 matic efter man har sat v8 i
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af CDI »

....... :roll:
........ skal denne bil også synes efterfølgende?
Held og lykke...
dkrednek
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jan 2011, 14:22

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af dkrednek »

Nej den skal synes i sverige eller tyskland
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af CDI »

Måske kan du få bakset motor og gearkasse på.
Bagtøjet passer slet ikke på, da 124 og 126 (formoder jeg) har vidt forskellig bagbro.
4-matic tror jeg hellere ikke på, da 126 ikke findes med 4-matic.

Hvis du endelig skal kaste dig ud i sådan en projekt, skulle du vælge en 124-E500 drivlinie.
380'eren er altså ikke en raket...
dkrednek
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jan 2011, 14:22

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af dkrednek »

w124 300d er jo født med 4 matic og det boltes på mellem gearkassem og bagtøj med to aksel afgange, en lige bagud, og en fremad til venstre forhjul, og kan man finde en vis mand til at løse ledningsnettets mysterier/problemer skulle det fungere.
Ved godt motoren ikke er det store kraftværk, men den er modellen med 205hk, plus dobbelt timing chain. EU modellen. skal til at købe en torc converter og nogle andre småting der så man ikke skal vente på kik dovn forsinkelser.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af CDI »

dkrednek skrev:w124 300d er jo født med 4 matic og det boltes på mellem gearkassem og bagtøj med to aksel afgange, en lige bagud, og en fremad til venstre forhjul, og kan man finde en vis mand til at løse ledningsnettets mysterier/problemer skulle det fungere.
Ved godt motoren ikke er det store kraftværk, men den er modellen med 205hk, plus dobbelt timing chain. EU modellen. skal til at købe en torc converter og nogle andre småting der så man ikke skal vente på kik dovn forsinkelser.

Forreste differentiale er kombineret med motorbundkar.
Hvordan vil du få denne til at passe på V8eren?
dkrednek
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jan 2011, 14:22

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af dkrednek »

det har du fuldstændig ret i. Mente bare jeg havde set en e500 4matic på sjælland ved en autoforhandler der stod som lånebil. hvis det var tilfældet var stumperne jo allerede lavet, kan desværre ikke finde den længere, så enten er den mere end yderst sjælden, ellers ellers har den aldrig eksisteret???????????????????????
kan bare ikke forstå det, for var sku 100% sikker på det er lavet.
Men jeg giver ikke op endnu, men det ville hjælpe en hel del hvis jeg havde de rette 4 matic dele så jeg kunne se de aktuelle tilpasnings problemer med egne øgne
mange tak for hjælpen ind til videre
dkrednek
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jan 2011, 14:22

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af dkrednek »

Grunden til jeg spørger efter disse problemløsninger, er at jeg har et håb om at der er flere entusiastiske Benz bilbyggere der ude, der er klar med ideer til hvordan det kan komme ta at fungere mekanisk, hvad der startede som en "ide" w124 4matic v8 . Bliver nu realiseret da jeg gentagene gange får at vide "DET KAN IKKE LADE SIG GØRE.
Det kan det. Alt kan lade sig gøre og jeg gør det fordi jeg brænder for det, og jeg får at vide at man ikke kan.
Inden sommeren er slut står den færdig.
venlig hilsen den jydske klejnsmed Kristian.
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: w124 med 380 sec v8

Indlæg af marmint »

Sådan!! Flot indstilling. Fortæl venligst om det videre forløb!

Med venlig hilsen

Henrik
Besvar