justerbar fjedre på E320 Sport (w210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Geografisk sted: København

justerbar fjedre på E320 Sport (w210)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Er der nogen der ved om affjedringen på en E320 CDI Sport fra 2001 (w210) kan justeres (op)? Den jeg har er meget meget lav (sænket), men er ikke lige sikker på om sænkningen bare er fjedrerne der er justeret ned eller om det er fjedre der bare er kortere. Der står 'Sport' på siden af bilen.
Hvis man kan justere dem op, er der så andet man skal gøre samtidig?
Foreste kofanger skraber på isen midt på vejen når det er en lille vej der ikke er ryddet! argh.

Mvh.
CDI

Re: justerbar fjedre på E320 Sport (w210)

Indlæg af CDI »

Man kan evt. skifte gummiskiven mellem fjeder og øverste skål/tårn.
Men du skal se hvilken tykkelse du har på ved at se efter antal tapper/dutter der sidder nu.
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

Ok, tak for det CDI. Jeg får den løftet op så jeg kan komme ind og kigge på fredag..
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

Har ikke været inde under, men mercedes siger de foreste fjedre er knækket så der skal nye i.

Nu er spørgsmålet så hvilke jeg skal købe for at hæve den. Hos gørløse har de 6 forskellige slags!
De hedder noget med:

FJEDER F 210 GR 1 98

FJEDER F 210 GR 2 98

FJEDER F 210 GR 3 98

FJEDER F 210 GR 4 98

FJEDER F 210 SPORT GR 1

FJEDER F 210 SPORT GR 2

Min bil er en Sport, og sælger sagde den var 'sænket' men jeg ved ikke om han bare mente der var spartspakke på. Den er meget lav, alt for lav, så skal have den op i 'normalt' niveau. Så jeg vil gå ud fra at det ikke skal være dem der hedder noget med SPORT men hvad så? hvad er forskellen i de andre? Betyder 'SPORT' at fjederen er 'hårdere' eller kortere eller begge dele? Hvis jeg gerne vil have komfort istedet for racer-egenskaber hvad skal jeg så vælge?

Den der hedder FJEDER F 210 GR 1 98 står der 'Bemærk: Ikke med flad top!' men det ved jeg ikke hvad betyder. hmm..

Mvh.
Besvar