ML 400 CDI gear problemer? !

Alt vedrørende teknik
Besvar
topflobber

ML 400 CDI gear problemer? !

Indlæg af topflobber »

Hej

Jeg har lidt problemer med min ML 400. Først kunne den den ene dag ikke komme ud af park. Så tvang jeg den i D men den kører stadig ikke. Converteren har været gået i længe. Altså at den har kørt lidt op og ned i omdrejninger ved dellast. Tænker på om den ikke laver nok tryk i gearkassen pga af at converteren er gået, så at den ikke vil slippe P.

Den siger følgende fejlkoder: P0600 og P0705

Mvh Tobias
CDI

Re: ML 400 CDI gear problemer? !

Indlæg af CDI »

Har du pejlet oliestanden?
Ellers af med gearkassebundkar og se om der er masser at metalspåner i.
topflobber

Indlæg af topflobber »

Olien er brændt.
CDI

Indlæg af CDI »

topflobber skrev:Olien er brændt.
Hva tror du så gearkassen er!
topflobber

Indlæg af topflobber »

Rolig nu. Spærger til råds. Ønsker ikke at få bidt ørene af.

Det kan godt være du tror du kan alt. Jeg spurgte til hvorfor den ikke kunne komme ud af P. Det med at converteren er slidt op og at der ligger spåner i olien, forsager vel ikke en pludselig stoppe af gearkassen funktion. ? Eller hvad mener den kloge!!!. ?
CDI

Indlæg af CDI »

topflobber skrev:Rolig nu. Spærger til råds. Ønsker ikke at få bidt ørene af.

Det kan godt være du tror du kan alt. Jeg spurgte til hvorfor den ikke kunne komme ud af P. Det med at converteren er slidt op og at der ligger spåner i olien, forsager vel ikke en pludselig stoppe af gearkassen funktion. ? Eller hvad mener den kloge!!!. ?

hahaha... jeg ved at jeg ikke kan eller ved alt!
Men det ser ud til at du snart skal finde sparegrisen frem.
Bare en teori... pga af din røvdefekte convertbrokobling med forøget slip, bliver olien monster varm.
Efter et stykke tid giver olien op.... også sker der ting og sager i en gearkasse med olie uden smørre evne,
samt en 400cdi med masser af moment.
Nogle gange brænder indgan og udgang aksel sammen, nålelejre går fra hinanden og laver lort i planetgearne bl.a.
Der går en kabel ind i gearkassen venstre-bag som betjenes med fodbremsen for at evt kunne trække gearvælger ud af P.
Måske er der sket noget der.
Eller din gearvælgermodul er død.
Stoplyskontakt måske.

Har du forresten pillet gearkasse bundkar ned og kigget efter spåner, husk at splitte filter op.
Jeg har nemlig set hva en 400CDI kan gøre mod en gearkasse!
topflobber

Indlæg af topflobber »

Tak.

Ja der er fyldt med spåner i gearkassen. Jeg tror at grunden til at den ikke kunne komme ud af P er at gearkassen er brændt sammen og ikke laver tryk. Så låser styr enheden gearvælgeren. For jeg har tvunget den i D efter at have løsnet gearvælgeren men lige ledes drejede hjulene bare rundt uden at trække.
CDI

Indlæg af CDI »

Selvom motor og gearkasse ikke kører rundt dvs ingen olietryk i gearkassen, skal gearvælger kunne flyttes væk fra P med tænding på og bremse trådt ned.
Såe enten sidder et eller andet i klemme i gearkassen eller også er der en el-fejl på P-spærre system.
Besvar