farvekode smargd sort 189

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

farvekode smargd sort 189

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Har brug for lidt expertviden omkring mercedes farver.. :shock:

Jeg har netop købt en E320 CDI 2001. Den har farvekode 189 hvilken jeg søger på nettet og finder frem til at den hedder 'smaragd sort'. Men bilen kan nærmest beskrives som mørkeblå. Hvis man så den køre forbi ville man klart sige: den er mørke blå.
Jeg har set diskusioner på nettet hvor der tales om at kode 189 er en sort med grønligt skær. På bilens papirer fra tyskland står der 'Swartz', men jeg har så hørt et andet sted at det kan man ikke regne så meget med.

Er min bil bare falmet og i processen blevet mørkeblå? eller er farvekoden jeg har slået op forkert. Eller er der noget fusk med i spillet? Jeg har prøvet at skrabe lidt i lakken et sted i motorrummet og det så ikke ud til at den er sort inde under den blå, rammer bare grunderen.

Hvis den bare er falmet og derved blevet blå (lyder mærkeligt), kan jeg så komme nærmere den oprindelige farve med at polere den op med de her slibe-polermidler beregnet til formålet? eller er den dømt til at være blå når først den er falmet?
Og hvad hvis jeg køber en lakspray i kode 189 for at lave lidt touch up hist og her, vil det så se helt forkert ud?

Mvh.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af mercelsker »

Er der ikke nogen der har en mørkeblå W210 der kan bekræfte at farvekoden hedder 189?
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af BTE »

Hej


Her er en god liste. Som det fremgår af listen er farven grønlig-sort

http://www.landiss.com/paintcodes.htm
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Tak for linket. Jeg har allerede set den liste, og det er også en af grundende til at jeg gerne vil have bekræftet farvekoden. Der må da være nogen derude der har en mørkeblå w210?

Mvh.
lacour
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jan 2011, 16:12

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af lacour »

Havde samme farve på min CLK320, Den hedder Smagradscharwtzmetal, og jeg vil også mene den nærmest er mørkeblå
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af mercelsker »

lacour skrev:Havde samme farve på min CLK320, Den hedder Smagradscharwtzmetal, og jeg vil også mene den nærmest er mørkeblå
Ok tak for svaret! det er fedt at høre.
Nogle gange når lyset står rigtigt så kan jeg godt se noget grønligt i skæret men klart mest blå.
Spurgte også mercedes, han mente den sagtens kunne være rigtig så det er den nok.
kimjensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. dec 2010, 18:31

Re: farvekode smargd sort 189

Indlæg af kimjensen »

mercelsker skrev:Hej,

Har brug for lidt expertviden omkring mercedes farver.. :shock:

Jeg har netop købt en E320 CDI 2001. Den har farvekode 189 hvilken jeg søger på nettet og finder frem til at den hedder 'smaragd sort'. Men bilen kan nærmest beskrives som mørkeblå. Hvis man så den køre forbi ville man klart sige: den er mørke blå.
Jeg har set diskusioner på nettet hvor der tales om at kode 189 er en sort med grønligt skær. På bilens papirer fra tyskland står der 'Swartz', men jeg har så hørt et andet sted at det kan man ikke regne så meget med.

Er min bil bare falmet og i processen blevet mørkeblå? eller er farvekoden jeg har slået op forkert. Eller er der noget fusk med i spillet? Jeg har prøvet at skrabe lidt i lakken et sted i motorrummet og det så ikke ud til at den er sort inde under den blå, rammer bare grunderen.

Hvis den bare er falmet og derved blevet blå (lyder mærkeligt), kan jeg så komme nærmere den oprindelige farve med at polere den op med de her slibe-polermidler beregnet til formålet? eller er den dømt til at være blå når først den er falmet?
Og hvad hvis jeg køber en lakspray i kode 189 for at lave lidt touch up hist og her, vil det så se helt forkert ud?

Mvh.
189 er korrekt flot mørk blå nuance..
Besvar