oliefyr w210

Alt vedrørende teknik
Besvar
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

oliefyr w210

Indlæg af schrøder »

Hej
Jeg har et problem med oliefyret i min 210/220 cdi 1998.
Det starter ikke når jeg aktiverer det via kontakten (tidsindstillingen), men det starter når motoren er kold(som det jo skal)
Jeg kan således ikke få det til at forvarme motoren/kabinen.
Det starter men går i stå og ryger/oser.
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: oliefyr w210

Indlæg af Daimler »

Mojn!

Ja hvad kan der være galt? Ved at bruge hovedet lidt er det jo indlysende :idea: Det er jo nok cirkulationspumpen der ikke kører derfor bliver fyret for varm da det ikke kan komme af med vandet og så går det sgu ud da det bliver overophedet. :wink:

Hilsen Daimler!
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr w210

Indlæg af schrøder »

Fyret bliver ikke varmt! med mindre motoren kører og så er der ikke noget problem.Men hvordan får jeg så cirkulationspumpen til at virke?
topflobber
Indlæg: 51
Tilmeldt: 6. dec 2010, 23:40

Re: oliefyr w210

Indlæg af topflobber »

Jo det kan det godt. Hvis cirkulations pumpen ikke flytter vandet rundt ved slukket motor bliver vandet varmt et sted og så kan fyret ikke komme af med varmen. Og det kan godt være at det til sidst bevirker at fyret overopheder.
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr w210

Indlæg af schrøder »

Tak for svarene. Enig i at,det er nok problemet. Men hvordan fikser jeg cirkulationspumpen og hvor sidder den? :)
topflobber
Indlæg: 51
Tilmeldt: 6. dec 2010, 23:40

Re: oliefyr w210

Indlæg af topflobber »

Den sider lige over olie fyret i højre side ved forlygten. Hvis den får spænding (12v) og ikke kører så slå lidt på den, men får den 12v så ny på. Koster 800kr ved MB.
Besvar