Vedr. Blæser

Alt vedrørende teknik
Besvar
caramellos
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01

Vedr. Blæser

Indlæg af caramellos »

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....?

Har en model E210 fra 2002, og mit problem er at blæseren i kabinen virker nogen gange og andre gange slet ikke, hvilket er meget koldt i disse tider.. Har prøvet at skifte blæser og det virkede ikke. Har også prøvet at skifte hele klima panelet ud og det hjalp heller ikke, kan heller ikke se at der skulle være gået nogen sikringer.. Er ved at være desperat, da det er ret uholdbart ikke at vide om der kommer varme eller ej... Håber der er nogen der kan hjælpe....
På forhånd tak

Bjarne
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af BWJ »

Er det uanset om du skruer op, helt op, for blæseren manuelt på panelet. ??
ZOOM ZOOM.
caramellos
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af caramellos »

Ja, det er ligegyldig om jeg skruer helt op manuelt...
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af BWJ »

caramellos skrev:Ja, det er ligegyldig om jeg skruer helt op manuelt...
Så er det ned på gulvet i pass. side, næste gang den gør det, og fjerne dækslet under blæsermotor, slå bestemt med fast hånd på enden af motoren i blæseren, med feks enden af en lille svensknøgle, kullene han tit hænge hvis den er tæt på død.
ZOOM ZOOM.
caramellos
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af caramellos »

Det vil jeg prøve, men har godt nok skiftet hele blæseren ud, så det burde ikke være den... Men giver det ihvertfald en chance:-)
Tusind tak for info.....
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af CDI »

Ved blæser skift, har man også skiftet blæserregulatoren som sidder på blæseren?
caramellos
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jan 2011, 21:01

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af caramellos »

Trode faktisk at den sad på blæser... med nej, den er ikke blevet skiftet..
Det er ihvertfald værd lige at undersøge:-)
Mange tak
huseauto
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. feb 2011, 07:54

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af huseauto »

Der i motorrumet er sikringhus du skal prove at hive lidt i ledninger under sikringer.
Mulighed er også dårlig forbindelse. Sikring nr 7 prov at hive den ud flere gange mens der er tænding og med blæseren slået til full trin.
Har lige lavet son en.

venlig hilsen

www.husegracaninauto.com
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af origon »

CDI

Hvad hedder den styring af oe nr. ? Er blæserregulatoren virkelig ikke med når du køber Hella`s blæser ?

mvh
Thomas som også har et problem
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af CDI »

origon skrev:CDI

Hvad hedder den styring af oe nr. ? Er blæserregulatoren virkelig ikke med når du køber Hella`s blæser ?

mvh
Thomas som også har et problem

Du får hellere ikke blæserreguletoren hos MB ved køb af blæsermotor... eller omvendt.
Øhmmm, hvilken bil har du? Stel.nr?
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af super-mario »

Jeg havde periodisk udfald på min blæser og skiftede kullene (som stortset ikke var eksisterende).

Blæseren kører nu perfekt.(min hastighedspanel er dog lidt slidt) Har du et du vil sælge ?

Mercedes havde ikke kullene men du kan selv købe kul og file dem til til ca 8x10mm, derudover skal du lodde ledningerne sammen.
Blæs det hele rent og slib graterne væk med smergelærred, så tror jeg godt den kan køre 10 år mere.

Kul =50kr
Blæser=2000

så er der vidst et eller andet med at mercedes har lavet lidt om på tingene så det er blevet "MEGET" dyrere.
Men så skulle det også holde længere.

Det kunne måske også være din tændingslås men prøv at checke om der er spænding til ventilatoren næste gang den strejker.

Mvh.Jan Jespersen
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af origon »

Hej CDI

Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af CDI »

origon skrev:Hej CDI

Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?

Næ, man skifter det som er defekt.
Og dog kan det ske at nogle gange kan man ikke få den oprindelige blæser
men en erstatning som den oprindelige reguletor ikke passer på.
Dette har jeg set på 210'erne.
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af Bri_jac »

origon skrev:Hej CDI

Pænt irreterende at ens blæser begynder at pive og skal have nogle gok engang imellem, den er nok ved at være alt for træt, Jeg har fundet styre regulatoren fra hella , men er det nødvendigt at skifte den når man skifter blæseren ?
Der er ikke noget så irriterende som en der gokker :-) Undskyld jeg kunne bare ikke lade være med at le da jeg læste indlægget... Ja skift den defekte blæser
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Vedr. Blæser

Indlæg af origon »

Bri_jac

Nu vare det heller ikke så længe, at jeg ikke "gokker" mere :D , har bestilt en ny ;-)

/Thomas
Besvar