Ny bil og batteri

Alt vedrørende teknik
Besvar
Fikret
Geografisk sted: Herlev

Ny bil og batteri

Indlæg af Fikret »

Hej.
Er der nogle herinde der kan fortælle mig, hvad man skal være obs. på, når man skifter generator/batteri på en nyere bil (fx en w211 2008).

Har desværre hørt om for mange skrækhisotrier, fx en a6 hvor kombiinstrumentet gik efter strømmen blev taget og batteriet skiftet, en bmw, hvor navien røg efter generatoren blev skiftet.

Hvad er det, der er særligt ved de nyere biler?
FF
SLKkompressor
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ny bil og batteri

Indlæg af SLKkompressor »

Nyere biler skal kodes. Til MB bruges en en MB tester. Sidste gang jeg skiftede bateri på 211er kontaktede jeg MB værksted som tilbød at at kode bilen gratis. Min kollega og jeg skiftede dog batteriet med konstant spænding på bilen fra andet batteri. ikke svært og sparede tur til MB værksted.
Holmegaard
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Holmegaard »

Det der kan tage livet af elektronikken på nye og nyere biler er gnistdannelse. problemet påstår ved af- og specielt påmontering af det nye batteri. Der kommer der som regel en gnist.
Dit værksted har sikkert en klemme man kan sætte på batterikaberne når man montere batteriet.
Iøvrigt kan du jo lade dem montere batteriet, så slipper du for problemerne. Eller for selv af betale for dem :lol:
Alternativt kan man holde strøm på bilen med at andet batteri, mens man skifter det gamle

Hilsen Holmegaard
CDI

Indlæg af CDI »

Har skiftet mange batterier på MB uden nogen form for katastroffer.
Tag nøglen ud at tænding og stelkabel af først og på til aller sidst når evt. batteri er udskiftet.
bonodk

Indlæg af bonodk »

Jeg har også lige skiftet på en w211 2006, bare af med det og på med nyt.
shadowcast

Indlæg af shadowcast »

en w211 har 2 batt, nogle taxa har 3... der sidder et backup batt bag H.F tårn.
bonodk

Indlæg af bonodk »

Regner med at det er dét i bagagerummet der bliver talt om
JR
Geografisk sted: ÅRHUS

Indlæg af JR »

Husk at have coden til radioen klar, den beder om den når strømmen har været afbrudt, ihvert fald hvis det er en MB radio
Besvar