Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg står og skal købe nogle styrekugler til min E320 CDI Sport fra 2001.
Jeg har så fundet dem i tyskland hos: http://www.teilehaber.de/autoteile-shop ... 80515.html

Så er spørgsmålet: Kan det betale sig med dem fra TRW til 52 euro der koster 4 gange så meget som dem fra NK Autoteile til 13 Euro?

Giver de dyre mere precision i styringen? holder de længere? er de penge givet godt ud? Dem der er midt imellem til 25 euro kan de ikke forsende til Danmark så de er yt. Er der ellers nogen der kender en go webbutik i tyskland med alskens slags dele til denne vogn?

Mvh.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af BWJ »

mercelsker skrev:Hej,

Jeg står og skal købe nogle styrekugler til min E320 CDI Sport fra 2001.
Jeg har så fundet dem i tyskland hos: http://www.teilehaber.de/autoteile-shop ... 80515.html

Så er spørgsmålet: Kan det betale sig med dem fra TRW til 52 euro der koster 4 gange så meget som dem fra NK Autoteile til 13 Euro?

Giver de dyre mere precision i styringen? holder de længere? er de penge givet godt ud? Dem der er midt imellem til 25 euro kan de ikke forsende til Danmark så de er yt. Er der ellers nogen der kender en go webbutik i tyskland med alskens slags dele til denne vogn?

Mvh.

Er det ikke lidt overkill at bestille styrekugle i Tyskland, når du kan få MQSP: "Matching Quality Spare Parts" Tilsvarende kvalitet, produceret af fabrik, der til enhver tid kan dokumentere kvalitet svarer til den del, der blev anvendt til samling af køretøjet, til kr.156,25. !!!
- Og nej, du får ikke større præcision fordi at de er dyrere.
ZOOM ZOOM.
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af shadowcast »

Gørløse autoimport er din ven... Det kan klart anbefales at købe MB stumper der..
Besim
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2010, 22:14

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af Besim »

Jeg ved ikke om du kender den her side men prøv at kigge herind, det er der her jeg køber mine dele, spare f.eks lidt over 1000kr på en styreboks sidst jeg handlede med dem https://www.mbgtc.de
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af mercelsker »

BWJ skrev:
Er det ikke lidt overkill at bestille styrekugle i Tyskland, når du kan få MQSP: "Matching Quality Spare Parts" Tilsvarende kvalitet, produceret af fabrik, der til enhver tid kan dokumentere kvalitet svarer til den del, der blev anvendt til samling af køretøjet, til kr.156,25. !!!
- Og nej, du får ikke større præcision fordi at de er dyrere.
Hej,

Jeg kan da godt se hvad du mener, men nu skal jeg alligevel købe en masse andre dele og så sparer jeg faktisk næsten 2000 på at købe alle delene der :D Og så var det jo at det undrede mig lidt at man kan købe nogle til 100 kr og nogle til 400, og selvom det ikke er en bondegård vil jeg da gerne spare de 600 kr i forskel (2 x 300) hvis ikke det betyder noget i styreprecision.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af mercelsker »

shadowcast skrev:Gørløse autoimport er din ven... Det kan klart anbefales at købe MB stumper der..
Yeps, jeg kender dem godt, men de er faktisk tit dyrere end Mercedes-Benz på de originale dele... :cry: MQSP dele er selvfølgelig billigere. Men det kan blive endnu billigere i tyskland..
RnC180
Indlæg: 27
Tilmeldt: 28. mar 2009, 21:09
Geografisk sted: 4700

Re: Styrekugler(w210) kan TRW betale sig?

Indlæg af RnC180 »

Jeg har flere gange købt dele her :
http://www.te-taxiteile.de/
Det har været ting som : skiver, klodser, filtre,olie o.s.v.
Kvaliteten har været god og de bruger dele som er fremstillet i Europa.
M.h.t. MQSP-dele har jeg ikke haft gode erfaringer med dem:
- Kølere hvor føleren ikke kunne monteres i toppen, da hullet var for lille. Prøvede 2 stk., men samme fejl på begge. Købte en Nissen køler og tingene passede.
- Købte 2 oliefiltre. Da jeg satte dem ved siden af hinanden, var der tydelige højde-forskel.Røg i skraldespanden.
- Benzinfilteret raslede indeni og måtte byttes. Filteret vejede så lidt, at jeg ikke var sikker på om der var indmad i. Købte et MANN-filter, som var noget tungere og virkede mere gedigent.
Jeg mener ikke at kvaliteten på MQSP-dele kan sidestilles med originale dele. Jeg er sikker på at der er flere MQSP-dele som er udmærkede, men køber man en reservedele til 1/4 pris,skal man nok hellere ikke regne med samme kvalitetsniveau.
Besvar