Ingen gnist på w124 300e
Ingen gnist på w124 300e
Jeg har ingen gnist på min benz. Jeg har lige købt den uden den kunne starte, så det var som projekt. Jeg har startet med at checke tændrør, ok. Kabler og strømfordeler + rotor er nyt. Jeg har udmålt tændspole, ok. Men har dog købt en splinterny og sat på. Krumtapføler er udmålt til 0,7 kilo ohm i stikket. Er det okay? Hvad kan jeg ellers gøre for at få gnist på? Jeg er kun udstyret med et alm multimeter med ampeere tang indbygget.
Håber på gode svar. Med venlig hilsen Kenneth
Håber på gode svar. Med venlig hilsen Kenneth
Re: Ingen gnist på w124 300e
Kommer der hellere ikke gnist ud at tændspolen?
Se om der er stel og kl.15 på tændingssluttrinet.
Vær sikker at der ikke sidder noget gammel startspærre eller alarm som kobler spændingen fra.
Hvis denne sluttrine er defekt..... er du på røven, pissedyrt og er ikke til at finde brugte.
Se om der er stel og kl.15 på tændingssluttrinet.
Vær sikker at der ikke sidder noget gammel startspærre eller alarm som kobler spændingen fra.
Hvis denne sluttrine er defekt..... er du på røven, pissedyrt og er ikke til at finde brugte.
Hvad mener du med sluttrinet? Når jeg står med tænding på kan jeg mellem 15 og et stelpunkt måle 12 v. mellem 1 og stel måler jeg intet, og mellem 1 og 15 måler jeg 12. men tændspolen giver ikke noget fra sig
Klodsen som styrer gnisten, tændingsstyreenheden, sluttrinnet den kan hedde lidt af hvert.
Får denne styreenhed kl.15 og er stel ok?
Sæt en 21W pære på mellem kl.15 og stelen får at se om der evt. er en spændingstab.
Får denne styreenhed kl.15 og er stel ok?
Sæt en 21W pære på mellem kl.15 og stelen får at se om der evt. er en spændingstab.
Den som på billedet her?
http://da.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20304855
Det ville jeg mene. Hvis jeg måler i hætten som jeg tager af, der måler jeg en spænding i 15 og 31, dog kun på ca. 8-9 volt. Men de er jo bare koplet på nede i tændspolen, de to ledninger. Så kommer der en trejde ud (brun) som jeg ikke helt er sikker på hvor skal sidde. Den sidder med en ring kabelsko, og var skruet i stelpunktet hvor tændspolen er monteret.
Det ville jeg mene. Hvis jeg måler i hætten som jeg tager af, der måler jeg en spænding i 15 og 31, dog kun på ca. 8-9 volt. Men de er jo bare koplet på nede i tændspolen, de to ledninger. Så kommer der en trejde ud (brun) som jeg ikke helt er sikker på hvor skal sidde. Den sidder med en ring kabelsko, og var skruet i stelpunktet hvor tændspolen er monteret.
Ja, de er denne fætter.grossmann skrev:Den som på billedet her?
Kommer der gnist ud af tændspolen eller er der slet ingen gnist?
Prøv evt. med en diodeprøvelampe, fra kl.1 til stel, kører rundt med starter og se om dioden pulsere.
På denne måde kan du se om din tændingsstyreenhed steller din tændspole så den kan lave gnist.
Tændspolen giver slet ikke noget. Havde min makker til at stikke en finger i klemme 4, og der skete ikke noget. (han er ikke en af de klogeste skal det lige siges) Findes der andre måder at måle om den steller på? For jeg har kun mit kære multimeter til rådighed nu her, men kan da altid skaffe en diode prøvelampe
Men er blevet i tvivl om hvor mange ledninger der egentlig skal gå til tændspolen? På den her sad der 4. hvoraf 2 kom fra tændingsmolulet, og to forsvinder ind i et bundt ved siden af diagnosestikket.
Problemet er løst. Det var tændingsmodulet den var gal med.
Tak for hjælpen CDI
Kan jeg lukke tråden på nogen måde nu?
Tak for hjælpen CDI
Kan jeg lukke tråden på nogen måde nu?
Hvor fandt du en og hvad kostede den?
Jeg fandt en ved en ophugger i nærheden af aabenraa til 300 kroner. Tror der er en enkelt eller to mere der ude.