Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Alt vedrørende teknik
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Er der en eller anden i dette forum som ved noget om Bluetooth Cradle der kan bruges til at
få Navne og telefon numre over i Command i MB ? Har en HTC Legend. Det virker med den
gamle cradle til iPhone , men nu har jeg altså en HTC Legend, og skal så have en Cradle.

Har prøvet med den Cradle som Mercedes har og kan godt tale men skal ringe op fra Mobilen.
Navne og numre føres ikke over så de kan benyttes. Har nu set at der findes en ViseeO MB-2
som skulle kunne gøre det. Nogen som har erfaring ???? Når jeg kigger på kompatible mobiler
står HTC Legend ikke på listen.
Lad mig gerne høre fra jer ?
Vh. Novice 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af olesj »

Novice skrev:Er der en eller anden i dette forum som ved noget om Bluetooth Cradle der kan bruges til at
få Navne og telefon numre over i Command i MB ? Har en HTC Legend. Det virker med den
gamle cradle til iPhone , men nu har jeg altså en HTC Legend, og skal så have en Cradle.

Har prøvet med den Cradle som Mercedes har og kan godt tale men skal ringe op fra Mobilen.
Navne og numre føres ikke over så de kan benyttes. Har nu set at der findes en ViseeO MB-2
som skulle kunne gøre det. Nogen som har erfaring ???? Når jeg kigger på kompatible mobiler
står HTC Legend ikke på listen.
Lad mig gerne høre fra jer ?
Vh. Novice 8)
Min bil er desværre til maleren og jeg får den først tilbage på mandag man så skal jeg fortælle dig om MB-2 og HTC Desire virker ( En ombygget HTC HD2 med Android 2.2 ) .
Jeg har fået min MB-2 men mangler lige bilen :roll: :roll: ...
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
oemann
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2011, 12:17
Geografisk sted: Biltris

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af oemann »

Novice skrev:Det virker med den
gamle cradle til iPhone , men nu har jeg altså en HTC Legend, og skal så have en Cradle.
Vh. Novice 8)
Passer den gamle i en W210 ??? kunne evt. løse mit problem med knapperne i multifunktionsrattet.
Hygge - Kim
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Ved ikke lige om den virker til W210 ? Men det er der garanteret en der ved i dette forum.

Vi kan måske komme lidt videre hvis du kan fortælle mig om der er en UHI-Connector ?

Se dette link, hvor det er vist på de små billeder.

http://www.viseeostore.com/viseeo_mb2.asp

Håber du kan bruge det og måske kan vi handle, da jeg har denne Cradle til iPhone ?
Vh. Novice 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
oemann
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2011, 12:17
Geografisk sted: Biltris

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af oemann »

Novice skrev:Ved ikke lige om den virker til W210 ? Men det er der garanteret en der ved i dette forum.
Vi kan måske komme lidt videre hvis du kan fortælle mig om der er en UHI-Connector ?
Vh. Novice 8)
Har desværre ikke UHI connectoren :(
Hygge - Kim
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Det link jeg gav dig til Viseeo kan måske hjælpe dig så du kan anvende dit multifunktionsrat.

De har en Cradle (MB2000) tror jeg den hedder, som kan bruges til MB før 2005, og uden UHI.

Prøv om det kan løse dit problem ?
Vh. Novice 8)
Venlig hilsen
Novice
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Min bil er desværre til maleren og jeg får den først tilbage på mandag man så skal jeg fortælle dig om MB-2 og HTC Desire virker ( En ombygget HTC HD2 med Android 2.2 ) .
Jeg har fået min MB-2 men mangler lige bilen :roll: :roll: ...
Ser frem til at høre fra dig om det virker eller ej ? 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
oemann
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2011, 12:17
Geografisk sted: Biltris

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af oemann »

Novice skrev:Det link jeg gav dig til Viseeo kan måske hjælpe dig så du kan anvende dit multifunktionsrat.

De har en Cradle (MB2000) tror jeg den hedder, som kan bruges til MB før 2005, og uden UHI.

Prøv om det kan løse dit problem ?
Vh. Novice 8)
MB2 (tidligere MB2000) er til biler fra 2005 og frem - hvor MBU1000 er til de ældre modeller men desværre primært Nokia knogler :cry:
The MBU-1000 is designed for use in Mercedes-Benz vehicles with a fixed cradle for these phones (generally in cars made pre-2005):
• Nokia 6210 • Nokia 6150 • Nokia 6310 / 6310i
Bliver sku nok nød til at finde ny bil :D
Hygge - Kim
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af olesj »

Novice skrev:
Min bil er desværre til maleren og jeg får den først tilbage på mandag man så skal jeg fortælle dig om MB-2 og HTC Desire virker ( En ombygget HTC HD2 med Android 2.2 ) .
Jeg har fået min MB-2 men mangler lige bilen :roll: :roll: ...
Ser frem til at høre fra dig om det virker eller ej ? 8)
Jamen så fik jeg min bil tilbage fra maleren :lol: :lol:
Fik hurtigt monterede min MB-2 i den allerede installerede UHI-Connector og med det samme begynder den at lyse , et tryk på connect knappen, en søgning efter ViseeO på Mobilen, indtastning af Bt kode og enhederne var parret den snupper så automatisk en kopi af hele adressebogen fra mobilen og efter ca 5 min ligger det hele i bilens Command .

Jeg har sat 2 mobiler på som virker med automatisk kopiering af adressebogen .

Nokia N95 8GB
HTC HD2 med Android 2.2 på. ( Denne er også med Lotus Traveler på og hele den lokale adressebog er kommet med over på Command )

Har kun leget meget lidt med det men lyden er super god begge veje.
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Mange tak for indlægget vedr. MB2. Det lyder som om det bare fungerer.

Hvor har du købt den ? Kan den købes her i DK ? I givet fald hvor ?

Har set dem på nettet til mange forskellige priser ? 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af olesj »

Novice skrev:Mange tak for indlægget vedr. MB2. Det lyder som om det bare fungerer.

Hvor har du købt den ? Kan den købes her i DK ? I givet fald hvor ?

Har set dem på nettet til mange forskellige priser ? 8)
Jamen håber det gir mening eller må du bare spørge løs.

Jeg har købt min her http://www.viseeo.dk/ (Tror det er et Norsk firma)
Pris 1970 kr sendt til døren .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Har du nogen erfaring med Amazon ?
Der kan den købes for knap 140£, hvilket er ca. 1300 kr., det er jo noget billigere. 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af olesj »

Novice skrev:Har du nogen erfaring med Amazon ?
Der kan den købes for knap 140£, hvilket er ca. 1300 kr., det er jo noget billigere. 8)
Nej der kan jeg desværre ikke hjælpe dig men det er der sikkert andre der har prøver herinde ..

Pas på at du køber den som hedde MB-2 og ikke MB-1000 de ligner hinanden på en prik når man sidder og surfer rundt efter priser .

Men jeg ved at køber du inden for EU kan du regne med den pris du får hos forhandleren +fragt .
Køber du uden for EU skal du regne med 150 kr til PostDanmark for at kigge i din pakke +told og moms .
Senest rettet af olesj 17. feb 2011, 21:11, rettet i alt 1 gang.
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af Novice »

Jeg takker venligst for dine informationer vedr. denne Cradle MB2, samt oplysning vedr. told og fragt. :D

Efter at have læst disse informationer har jeg bestilt ViseeO MB2, på Amazon (England) til en pris på 1268,50 kr. alt incl.,
så nu ser jeg frem til at den kommer ultimo næste uge, så jeg kan få den installeret forhåbentlig lige så let som du klarede det.

Dejligt at vi kan hjælpe hinanden i disse fora. Endnu engang tak ! 8)
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Cradle så telefonbog fra mobil kan bruges i MB

Indlæg af olesj »

Novice skrev:Jeg takker venligst for dine informationer vedr. denne Cradle MB2, samt oplysning vedr. told og fragt. :D

Efter at have læst disse informationer har jeg bestilt ViseeO MB2, på Amazon (England) til en pris på 1268,50 kr. alt incl.,
så nu ser jeg frem til at den kommer ultimo næste uge, så jeg kan få den installeret forhåbentlig lige så let som du klarede det.

Dejligt at vi kan hjælpe hinanden i disse fora. Endnu engang tak ! 8)

Jamen er kun glad for jeg kunne hjælpe ...

Super pris du har fundet den til .

Kan du ikke smide et link hvor du har fundet den for så kunne jeg da godt finde på at levere min tilbage ....
Det er ok priserne ikke er de samme, men 700kr er for meget i forskel skulle jeg mene .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Besvar