Side 1 af 1

sænkningsfjeder

: 11. feb 2011, 12:42
af fenderstrat
hvor køber man sænknings fjerder der kun sænker 20 mm til e320 cdi w211 sedan 2003 mvh willy

Re: sænkningsfjeder

: 11. feb 2011, 15:00
af bonodk
20 mm var sgu ikke meget, hvorfor ik bare sætte en avantgarde undervogn på mener det er 35 mm den sænker.

ellers er det et sæt her der sænker 25mm bare scroll et godt stykke ned.

http://www.artcars.dk/products.asp?SubcategoryID=153

Re: sænkningsfjeder

: 19. dec 2011, 16:42
af fenderstrat
hvis en 19" fælg 245 dæk skal skal flugte med skærmen så det ser pænt ud hvor mange mm skal den så sænkes det er en avengarde (med den rigtige dæk højde er det ikke 35)

Re: sænkningsfjeder

: 19. dec 2011, 18:07
af mercelsker
De her gummi-dutter der sidder oven på fjederen (man kan ikke se dem udefra da de sidder inde i fjederskålen), de kan fås i forskellige tykkelser. Så alt efter hvad der sidder lige nu, så er det måske muligt at sætte de mindste/tyndeste i.


Bemærk dog at en sænket bil tit kan støde på forskellige steder. Min 'sport' elegance e320 (w210) er nu med de fjedre og gummidutter den blev født med (tror nok det er de samme som avantgarde) men den støder alligevel på mange steder (f.eks. fartbump, nedkørsler til parkeringskældre, grusveje med højere græsrabat i midten, osv.). Da jeg købte den var den sænket med kortere fjedre og der støde den virkeligt meget på, så meget at den nærmest blev ubrugelig i det daglige. Men selv efter jeg hævede den igen støder den relativt ofte på.

Re: sænkningsfjeder

: 22. dec 2011, 06:38
af bonodk
Jeg kører med H&R 40/40 mm fjedre og den har aldrig gået på nogen steder. Den ligger så meget bedre på vejen men bliver selvfølgelig også det mere hård. Og det er med 19" fælge og 265 bagdæk og 235 fordæk

Re: sænkningsfjeder

: 22. dec 2011, 18:32
af BWJ
mercelsker skrev:De her gummi-dutter der sidder oven på fjederen (man kan ikke se dem udefra da de sidder inde i fjederskålen), de kan fås i forskellige tykkelser. Så alt efter hvad der sidder lige nu, så er det måske muligt at sætte de mindste/tyndeste i.


Bemærk dog at en sænket bil tit kan støde på forskellige steder. Min 'sport' elegance e320 (w210) er nu med de fjedre og gummidutter den blev født med (tror nok det er de samme som avantgarde) men den støder alligevel på mange steder (f.eks. fartbump, nedkørsler til parkeringskældre, grusveje med højere græsrabat i midten, osv.). Da jeg købte den var den sænket med kortere fjedre og der støde den virkeligt meget på, så meget at den nærmest blev ubrugelig i det daglige. Men selv efter jeg hævede den igen støder den relativt ofte på.
Min Avantgarde sport tog også asfalt efter vejbump, det viste sig at støddæmpere var færdige (ikke engang opdaget ved grundigt periodisk syn)
PS. meget nemme at skifte.