MB W211 320Cdi 2003
Varmer meget dårlig
Har været på MB værksted
Har fået skiftet duroventil. Mercedes tester viser at motortemp er 82 grader og føler i kabinen viser 18 g, men luften bliver ikke varm. Der er strøm ud til duroventil 12,68 volt
på MB testeren . Den skriver at der er en føler i loft lampen som siger 63grader men den findes ikke i min bil.
Testeren skriver også at denne fejl bare skal ignoreres !!
Mekanikeren er gået i tænke box, så jeg ville lige prøve her om der er nogen, der kender til problemet. Han siger at på W210 kunne der være fejl på varme panelet inde i bilen, men har aldrig set det på W211
Mvh ken
Kan ikke finde fejl
Re: Kan ikke finde fejl
Har bilen kørt over 270-300.000km?
Er der en svag lugt af brændt plastik, som nogle gange kan give lidt hovedpine??
Så er din varme-kasse sikkert brændt i stykker af PTC-varmeren.
Nogle spjælde bliver brændt så varme/kulde reguleringen ikke virker.
Er der en svag lugt af brændt plastik, som nogle gange kan give lidt hovedpine??
-
CDI skrev:Har bilen kørt over 270-300.000km?
den har kørt 405000km men har ikke lugtet noget men jeg har også kun kørt 8000km i den
det lyde som en større omgang er det en kasse man købe fra ny eller skal findes brugt tænke på pris,,,,,, ved du hvor meget arbejde det er i sådan en rep,,,
-
Er der varme op til duo ventilerne ?
Cirkulerer det varme vand rundt i systemet ?
Jeg ville ikke være helt sikker på at det er ligegyldigt at bilen får besked på at der er 63 grader i kabinen.
Er der ikke noget med at hvis man hiver stikket af duoventilerne skal de gå på max varme ?
Der sidder en elpumpe til at cirkulere varmen virker den ? (det er dog ikke nok at denne er defekt til at varmeanlæget stort set ikke virker ) .
Ellers er vi ude på: varmeveksler sat til i skidt =dårlig effekt.evt. defekt vandpumpe =dårlig cirkulation(har læst et par eksempler her på forumet om knækkede vinger på vandpumpen.
Føl på slangerne til varme app. om der er varme på.
Mvh.Jan Jespersen
Jeg ville ikke være helt sikker på at det er ligegyldigt at bilen får besked på at der er 63 grader i kabinen.
Er der ikke noget med at hvis man hiver stikket af duoventilerne skal de gå på max varme ?
Der sidder en elpumpe til at cirkulere varmen virker den ? (det er dog ikke nok at denne er defekt til at varmeanlæget stort set ikke virker ) .
Ellers er vi ude på: varmeveksler sat til i skidt =dårlig effekt.evt. defekt vandpumpe =dårlig cirkulation(har læst et par eksempler her på forumet om knækkede vinger på vandpumpen.
Mvh.Jan Jespersen
-
super-mario skrev:Er der varme op til duo ventilerne ?
Mvh.Jan Jespersen
tak for de mange gode ting nu er det noget at gå i gang med
hilsen ken