Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Alt vedrørende teknik
Besvar
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af shadowcast »

Min motor går pludselig i stå.. det sker kun i tomgang.. Der kan gå dage imellem. Men samme fejl opstår hver gang.

Den melder fejl på Knast/krumtap timing.. Lige når den er gået i stå går der lidt før den vil starte igen

Fejl kode p1354

Alle ledninger til de to følere er målt igennem med 21w pære og 12 v. ( Helt iorden )

Krumtap sensor måler 1160 Ohm. Målt i ecu stik.

Knast sensor er prøvet udskiftet med anden..

Er der en som ved hva der driller mig..?

Daniel
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af olesj »

shadowcast skrev:Min motor går pludselig i stå.. det sker kun i tomgang.. Der kan gå dage imellem. Men samme fejl opstår hver gang.

Den melder fejl på Knast/krumtap timing.. Lige når den er gået i stå går der lidt før den vil starte igen

Fejl kode p1354

Alle ledninger til de to følere er målt igennem med 21w pære og 12 v. ( Helt iorden )

Krumtap sensor måler 1160 Ohm. Målt i ecu stik.

Knast sensor er prøvet udskiftet med anden..

Er der en som ved hva der driller mig..?

Daniel
Sad lige og gogglede din fejl og fik denne frem ...
Det kunne jo være det kunne få dig på rette vej ...

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=57099
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af shadowcast »

er skam i fuld gang med at læse alle googel forslag..
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af greasemonkey »

prøv at undersøge om din motorstyreenhed slutter på Q5 efter mercedes logoet.. hvis dette er tilfældet og du har skiftet knast sensor og målt ledninger er der en service meddelse på at fejlen ligger i selve motorstyreenheden, men KUN hvis den hedder Q5.
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af shadowcast »

Her er en update.

Der var en periodisk fejl på krumtapsensor.. Denne er udsk. og køre igen...
godtnok
Indlæg: 20
Tilmeldt: 19. sep 2010, 16:55

Re: Motor går i stå . w210 220cdi 143hk

Indlæg af godtnok »

Goddag,
Jeg har haft en periodisk fejl, håber jeg! På min w210 220cdi år 2000.
Hvis motor var kold eller helt varm kunne den fint starte.
Hvis motor var helt kold og jeg kørte en kort tur 3 km. For at handle i supermarked kunne det ske den ikke ville starte når jeg skulle hjem igen (ca 10 min). Så kunne der gå fra 5 minutter til flere timer før den kunne starte igen.
Jeg kunne selvfølgelig have valgt at gå eller cykle. :-)
Derfor kontrollerede jeg hvad der anbefales på denne side: http://jb-service.blogspot.dk/2012/12/m ... -1999.html
Til sidst var det kun at skifte krumtapsensoren.
Jeg så lidt på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=2cYAVn639Pg og det ser jo meget tilforladeligt ud.
Derfor fjernede jeg skrue som holder sensor og prøvede at få sensor op med en skruetrækker – efterfølgende med forskellige udarbejdede aftrækkere men til sidst besluttede jeg at demonterer indsugnings manifold og EGR udstødnings rør for at få bedre plads.
Nu kunne jeg trække i krumptapsensoren, den kunne bare ikke holde, så nu sad der et stykke 15mm plastik sensor i et rustent hul.
Først prøvede jeg at bore men der sad en lille magnet der ikke lige er sådan at bore i. Derfor varmede jeg den op til plastik var blødt og magnet stang kunne trækkes op, så borede jeg lidt mere, nu kom en masse kobbertråd op, borede lidt mere ramte igen en lille magnet stang som kom ud ved at varme den op.
Nu var jeg heldig, jeg kunne med en ”fjeder krog” trække resten af krumtapsensor op i stykke.
En tanke om, motor og gearkasse skulle skrues fra hinanden, havde strejfet mig uden jeg gik dybere ind i den (panik).
Jeg kunne se der i bund af krumtapsensorhul er en firkantet åbning hvor sensor spids føler igennem. Dette for mig til at tænke på, hvis motor og gearkasse er skruet fra hinanden, er der ikke meget plads til at trykke sensor op, på grund af den lille åbning.
Efterfølgende burde jeg havde kørt en rival i hul men valgte at anvende et 15mm bor med fedt på som smuler kunne side fast i.
Nu blev den ny krumtapsensor, EGR rør og manifold monteret.
Kølervæske hældt på igen og akkumolator tilsluttet, motor startede og har kørt uden problemer indtil videre.
Besvar