start af w210

Alt vedrørende teknik
Besvar
Haunsoe
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:42

start af w210

Indlæg af Haunsoe »

Hej Alle.

nu må jeg igen høste lidt af jeres store erfaring.

i dag da jeg ville starte bilen og puttede nøglen i lyste det hele op som det plejer, men der kom ikke det klik fra ret låsen som der plejer "tror jeg" hvad tror i det kan være.. jeg fik startet den efter mange forsøg med at tage nøglen ud og ind.

Hvad kan være galt???

det er en w210 270 cdi kørt 428000 km

Hilsen Peter H
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: start af w210

Indlæg af greasemonkey »

det er højst sansynligt din elv som sidder på ratstammen der strejker. er en elektrisk låsepal der låser ratstammen.. er et kendt fænomen at de opgiver, i en nødsituation kan du tage beklædningen af under rattet finde den elektriske lås som sidder på stammen med et multistik og klaske den nogle med en hammer samtidig med du har nøglen i tændingsposition, husk du skal lytte efter om den selv prøver at låse op med en lille klik lyd der kommer ca en gang i sekundet, hvis der ingen lyd er nytter hammertricket intet.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: start af w210

Indlæg af CDI »

Det er nok bedst at lade MB kigge på inden det kommer til at koste en ny ratstamme og ELV (elektronisk ratlås).
Hvis nu det er din ELV som er halvdårlig, skal den helst af mens den ikke er låst ellers kan man ikke afmontere den fra ratstammen!
Har du prøvet med en anden nøgle for at se om det er det samme problem???
Haunsoe
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:42

Re: start af w210

Indlæg af Haunsoe »

Hej begge og tak for svar..

det er samme problem med begge nøgler, men tror ikke det er ratlåsen da jeg godt kan dreje nøglen og alt lyser som det skal men den tørner bare ikke rundt..
eller er jeg helt galt på den?? håber meget på stadig hjælp..

Peter
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: start af w210

Indlæg af CDI »

Normalt sætter man tester på, går ind i EZS (elektronisk-tændings-kontakt)
og aflæser hvad som er frigivet til start.
Det kan være gearkassen som ikke frigiver kl.50.
Motorstyreenheden som ikke frigiver.
Arbejdsrelæet på K40-relæet eller selve K40-relæ .
Har man forresten kontrolleret stelkabel fra karrose til gearkassen?
På nogle kunne også kabel til starter gnave på gearkassehuset!
Haunsoe
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:42

Re: start af w210

Indlæg af Haunsoe »

hej og tak for hjælpen..

jeg vil da klart se efter de ledninger som du beskriver.
Men har snakket i tlf. med MB og de siger det lyder som om ratlås og computer skal skiftes ca 13000 kr....pyha.
men da det kun er nogle gange det sker tror jeg ikke på computer fejl...har nu set at man kan købe en brugt ratlås til 500kr, men skal den ikke også kodes eller får den data fra computeren.

Håber på jeres svar

Peter
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: start af w210

Indlæg af oej »

Har en W210 220 CDI som gør ligende en gang hver anden måned. Når min gør det skal jeg lige "rode" lidt med min gearvælger da det er lige som det er kontakten i gearskiftet der ikke har rigtig forbindelse. efter lidt roderi kommer den altid.

Men selvfølgelig skal du starte med at måle på starter forbindelse mm.

Oej
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: start af w210

Indlæg af HFJ »

Jeg har lige kopiere et inlæg jeg selv havde i for et års tid siden.
"Jeg har haft de samme symthomer med min cdi 220. Udlæsning fra computeren sagde at der var problemer i start kredsløbet(det vidste jeg godt, det behøvede jeg ikke en computer til at fortælle mig) og en enkelt gang sagde den, at var startspærren der var galt med ellers de fleste gange var der ingen fejl, men starte kunne den nogle gange ikke. Der var selv følgelig ikke noget i vejen når den var på værksted. Efter 1/2 år hvor jeg i perioder ikke kunne starte og værkstedet ikke kunne finde fejlen, så begyndte den ikke at kunne starte når den var helt kold,(førhen var det når den var varm). Nu var det pludselig lættere at fejlfinde og problemerne stoppede da de udskiftede starteren. Så det kunne være et bud på dine problemer. :)"
Det som "oej" skriver, om at rode med gearvælgeren, hjalp også med min bil, men det hjalp at få skiftet starten.
Ingen fejl udlæsninger sagde noget om starteren. :D

Hilsen Finn
Venlig hilsen

Finn
Besvar