E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Alt vedrørende teknik
Besvar
AndersP
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. feb 2011, 07:40

E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af AndersP »

Ny i dette forum, håber der er en der kan hjælpe :-)

Min 320'er som ellers er i noget der minder om perfekt stand, har pludselig 2 problemer.

1) Udendørstemperaturen står pludselig alt for højt. I dag hvor det er ca minus 5 grader udenfor, siger den at det er + 4.5 - + 6.5. Føleren kan selvfølgelig være gået. Kan man selv skifte denne? Hvor sidder den, og hvad hedder sådan en fætter helt præcist når man skal bestille den (i tilfælde af at man selv kan skifte den).

2) Min parkeringsrader fejler. De røde segmenter i kabinedelen lyser, giver alarmen, og disabler så sig selv efter 15-20 sek. Hvad kan der være galt? Følerne er rene, så det er ikke det.

Håber på nogle kvalificerede svar.

Hilsen
Anders
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af greasemonkey »

udetemp føler sidder i venstre side lige ved siden af tågelygten, du kan se spidsen af den (hvis den ikke er faldet ind som 70 ud af 100 er) den koster i omegnen af 150kr org, er så let som at klø sig hvor man vil at skifte den :D park sensoren er højst sansyneligt iret et sted pga salten men de fåes løst;)
AndersP
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. feb 2011, 07:40

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af AndersP »

Hej Greasemonkey,

Tak for dit svar.

Lad os antage at du har ret mht. parkeringssensoren. Er de til at komme til uden demontering af hele konfanger komplekset?

Mvh
Anders
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af greasemonkey »

nej du skal ha hele kofangeren af, men det er ganske simpelt, men kig nøje efter på alle sensorene, om du kan se de har "sluppet" i lakken et sted det plejer at være tilfældet..
AndersP
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. feb 2011, 07:40

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af AndersP »

Ok - det må være et projekt til weekenden.

Jeg vender tilbage med info om hvordan det er gået

Hilsen
Anders
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af BWJ »

Kofangere behøves ikke at blive afmonteret ved parksensor skift, de paneler de sidder i kan afmonteres. http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... ushed.html (halvt nede på siden, ill.)
Anyway, det er næsten med sikkerhed samlestikket der sidder i venstre side hvor skærm og kofanger mødes, kan ses nedefra gennem dæksel ved tågelygte.
ZOOM ZOOM.
simonjacobsen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 14. mar 2010, 16:11

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af simonjacobsen »

BWJ skrev:Kofangere behøves ikke at blive afmonteret ved parksensor skift, de paneler de sidder i kan afmonteres. http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... ushed.html (halvt nede på siden, ill.)
Anyway, det er næsten med sikkerhed samlestikket der sidder i venstre side hvor skærm og kofanger mødes, kan ses nedefra gennem dæksel ved tågelygte.
Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Har lige malet hele bilen (W210) avantgarde og afmonteret kofanger og skilt den total ad. Da jeg afmonterede park tronic sensorerne var det ikke til at gøre ude fra. Den model vi kan se på billedet er ikke en W210!! Det tager en halv times tid at afmontere kofangeren med lidt hjælp. Når den så er afmoneret, så er det bare at afmontere dine sensorer. Det er korrekt at der kan opstå dårlig forbindelse i stikket i venstre side. Ned med det og rens det, så burde det virke.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 Avantgarde (w210) udendørstemperatur

Indlæg af BWJ »

simonjacobsen skrev:
BWJ skrev:Kofangere behøves ikke at blive afmonteret ved parksensor skift, de paneler de sidder i kan afmonteres. http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... ushed.html (halvt nede på siden, ill.)
Anyway, det er næsten med sikkerhed samlestikket der sidder i venstre side hvor skærm og kofanger mødes, kan ses nedefra gennem dæksel ved tågelygte.
Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Har lige malet hele bilen (W210) avantgarde og afmonteret kofanger og skilt den total ad. Da jeg afmonterede park tronic sensorerne var det ikke til at gøre ude fra. Den model vi kan se på billedet er ikke en W210!! Det tager en halv times tid at afmontere kofangeren med lidt hjælp. Når den så er afmoneret, så er det bare at afmontere dine sensorer. Det er korrekt at der kan opstå dårlig forbindelse i stikket i venstre side. Ned med det og rens det, så burde det virke.
Du behøver da heller ikke give mig ret, kan bare fortælle at jeg selv har skiftet sensor i front på min Avantgarde.
Ved godt at det var en 211 jeg sendte link på, men princip er nøjagtigt det samme, men til beroligelse er her det rigtige link :D http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form
ZOOM ZOOM.
Besvar