Campingvogn

Alt vedrørende teknik
Besvar
michaelbreer
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. okt 2009, 16:05
Geografisk sted: Lystrup

Campingvogn

Indlæg af michaelbreer »

Kære Forum!

Er der nogle af jer, der kan give lidt råd i forbindelse med kørsel med campingvogn?

Jeg har en W211, E220, 2005, 401.000Km og skal på ferie til sommer.

De sidste 2 ferier har resulteret i ødelagte convertere og da garantien nu er udløbet, skal jeg selv financiere festen.
Pt kører jeg med en defekt converter og bilen "hopper" derfor. Min mekaniker har tidligere udskiftet den, med renoverede og altså ikke nye.
Jeg skal med andre ord have ny converter inden sommerferien.

Er jeg den eneste med de problemer....kan det være andre ting?

Med venlig hilsen

Michael.
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Campingvogn

Indlæg af origon »

Det er en rigtig god ting at eftermontere en oliekøler til gearkassen med termostat og blæser


/Thomas
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Campingvogn

Indlæg af BWJ »

?????????? 2 ødelagte convertere i rap, har du fået tjekket din oliekøler, der må da være noget helt galt.
Vores, godt nok en 210 270CDI trækker uden problemer 1700 kg til verdens ende over Alperne, uden at løfte temp. nålen mere end én viserbredde.
Ellers tag en snak med dem her http://www.motorer.org/converter.html de spulle være de rene guruér på dette felt.
PS. før hver tur sydpå, får den frisk olie i kasse og motor
Held og lykke :D
ZOOM ZOOM.
michaelbreer
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. okt 2009, 16:05
Geografisk sted: Lystrup

Re: Campingvogn

Indlæg af michaelbreer »

Tjahhh, min vogn vejer kun 1400 Kg. alt inklusive......

Jeg har ikke fået tjekket oliekøleren, men vil få det gjort snarrest.

På mig virker det utroligt, hvis ikke bilen skulle kunne klare mosten i standardversionen; altså uden ekstra køler.

Før havde vi en Skoda Octavia 2.0 TDI med DSG og den nærmest flåede vognen henover alperne.

Mvh Michael
Besvar