Montering af oliekøler

Alt vedrørende teknik
Besvar
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Montering af oliekøler

Indlæg af SørenD »

Hej,

er der nogen som har erfaring med eftermontering af oliekøler på W211 E320 CDI?
Skal køre en del med campingvogn og kan forstå at det er en fordel at få en oliekøler eftermonteret.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af olesj »

Jeg har selv den samme ide om at ville efter montere en olie køler på min men er ikke klar over hvad der skal til og hvad prisen er .

Jeg har tænkt mig at starte her og se hvad det koster .

http://www.bos.dk/oliekoeler.asp?sideid=109&zcs=26

Jeg vender tilbage når jeg har pris mm.
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af SLKkompressor »

Der er i forvejen oliekøler til den automatiske gearkasse på en W 211 320 CDI. Næsten alle biler med aut, gear fra dette årtusinde har oliekøler til gearkassen Selv vores pigebil en Seat m. 1,6 l motor har oliekøler på aut. gearkasse. Et godt råd er at rense hele kølerarrangementet til airkon. aut.geat og motor inden ferieturen med eller uden campingvogn.
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af SørenD »

Hej Igen,

har talt med BOS idag, de sagde at oliekøler koster fra 850 - 1100,- + moms excl. montering. De har dog aldrig monteret på denne model endnu!
Er det så fordi at den originale sagtens kan køle gearkasseolien ned, når man kører stor campingvogn sydpå i 35 graders varme?

Er der nogen som har erfaring med kørsel med campingvogn sydpå og varm gearkasse?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af BWJ »

Hverken os, eller vores venner har ekstra oliekøler på, vi slæber på 1700 kg og de på 1500 kg , og det ligegyldigt om det er Kassel, Brenner, og ved et kiks over Zirl i Østrig hvor campingvogn var forbudt, pga. 19% stigning.
Temp. nålen har aldrig været mere end 2 viserbredder højere end solo, uanset temperatur. bemærker iøvrigt at dem med stjerne på, er dem først på toppen.
:D
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af olesj »

Jeg har gennem min mekanikker fået at vide at min Mercedes er udstyret men den store blæser på køleren og derfor ikke behøver noget efter monteret selv om den skal trække Campingvogn, så jeg tror bare den får noget frisk olie inden turen og så af sted :D :D :D
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
sj410
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2011, 22:27

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af sj410 »

Ang oliekøler hvad med en w210 320cdi kan den klar en stor campingvogn syd på uden problemer.Tænker også på om man skal kører i D eller låse den i 4 gear.
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Re: Montering af oliekøler

Indlæg af ha »

sj410 skrev:Ang oliekøler hvad med en w210 320cdi kan den klar en stor campingvogn syd på uden problemer.Tænker også på om man skal kører i D eller låse den i 4 gear.
Kør du bare. Vores w210 e 220 facelift slæber cabbyen (1500 kg) uden problemer - også ad de mindre veje over alperne
Helge
Besvar