Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgift?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgift?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg overvejer at købe en E320 cdi ca. år 2000 med mange km, og så evt. skifte motoren med en identisk ny (brugt) fra tyskland.
Er der nogen der kender steder i Tyskland hvor man kan købe en brugt motor og få den installeret og evt, sælge sin gamle motor?

Skal man gøre noget rent registrerings-mæssigt når man udskifter motoren? er der ekstra afgift?

Mvh.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgif

Indlæg af BWJ »

Der er ingen afgift på identisk motorstørrelse..
ZOOM ZOOM.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgif

Indlæg af mercelsker »

Hej BWJ,

Ok tak for svaret, det lyder jo som noget jeg må kigge nærmere på så.

Er der ikke nogen der har erfaringer med den slags fra Tyskland? (altså, køre dertil og få byttet motor med identisk lav-km fra skrothandler). Man kan jo også købe en hel reservedelsbil men det er måske lidt overkill.

Mvh.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgif

Indlæg af SLKkompressor »

Det er også muligt at købe ombytningsmotor hos MB i Stuttgart og få udskiftningen foretaget på MB værksted her eller der. Herved er der MB garenti på motor og udskiftningen. Det er ikke billigt, men ved dog ikke hvad det koster.
elus
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. nov 2010, 21:55

Re: Udskiftning af motor i tyskland - hvor og hvad med afgif

Indlæg af elus »

Hej. Pris på motor hos MB Stuttgard anslået DKK 28.000 - 29.000. Min E 280 CDI 3,0 V6 fik ilagt brugt motor inden køb. Havde gået 52.000 km. Motoren blev købt og installeret af forhandleren (Windgroup/Harrislee praktisk dog udført af MB Padborg). Men helt korrekt - der er ingen afgift på den slags varer. Installationspris kender jeg ikke.
Mvh elus
Besvar