Hej,
Jeg har kig på en E320 cdi (w210), men er lidt bekymret for bagtøjet. Den har kørt 700.000+ km. Han siger den har fået nyt (brugt) bagtøj. Jeg syntes baghjulene står ret skævt (hælder udad forneden) og dækkene er temmelig slidt på indersiden, og ifølge ham så slider den ret meget på hjulene. Han siger også at den lige er blevet 4hjuls udmålt i øvrigt.
Er det normalt at de står synligt ret skævt og slider så meget når lige den er udmålt?
Kan det nye (brugte) bagtøj være sat forkert på eller justeret forkert så de stadig er skæve selvom de lige er 4hjulsudmålt? Skal der bare nye fjedre på? (de er vist aldrig skiftet). Jeg kan godt skrue på en masse ting selv men er nu lidt i tvivl her om jeg køber katten i sækken .
Mvh.
E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
Hej,
Nå har læst mig til at det nok et 'camber' der har en for stor vinkel, sikkert fordi den er sænket uden han så har justeret den, men mener nu han sagde den ikke er sænket. Hvis man går ud fra den ikke er sænket, hvad kan så være galt? og er det ikke også sådan noget der justeres ved en 4hjulsudmåling?
Mvh
Nå har læst mig til at det nok et 'camber' der har en for stor vinkel, sikkert fordi den er sænket uden han så har justeret den, men mener nu han sagde den ikke er sænket. Hvis man går ud fra den ikke er sænket, hvad kan så være galt? og er det ikke også sådan noget der justeres ved en 4hjulsudmåling?
Mvh
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
700.000+ er mange kilometer selv for en MB. FDM laver brugtvognsundersøgelse til brug ved køb. Sælger bør betale sådan en undersøgelse. Der vil man kunne hjælpe dig med undersøgelse af mange forskellige problemsteder på bilen. Få udleveret 4 hjuls undersøgelsens resultat og vis den til prøvemesteren. Er bilen en stationcar har den højderegulering som kan være defekt
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
Hej SLKompressor,
Ja jeg tror jeg må kræve en undersøgelse. Er det kun stationcar der har den højderegulering? det er en sedan det her.
Mvh.
Ja jeg tror jeg må kræve en undersøgelse. Er det kun stationcar der har den højderegulering? det er en sedan det her.
Mvh.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
Biler med Xenon lygter skal alle have en form for niveauregulering. Bland andet derfor er xenon lys så dyrt.
Re: E320 (w210) Bagtøj, slider skævt på dæk.
SLKkompressor skrev:Biler med Xenon lygter skal alle have en form for niveauregulering. Bland andet derfor er xenon lys så dyrt.
Stationcar har altid nivaue reguleret bagvogn 1 sensor bag hvis luft undervogn. Eller nivaue regulator hvis det er med hydraulik.
Xenonlys system har bare 2 nivaue-sensorer for og bag, disse regulere ikke undervognen men sender signal til forlygter/styreenhed.